Tips på billig service i Göteborg

slrslr

Medlem
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
KTM 690 Duke, BMW K100, Triump Speed Triple, BMW K75, HD 48
Tänkte uppdatera lite så alla andra som e ute efter billiga service ställen runt omkring göteborg får info.

mcteam1 i borås servar för 3600kr, dvs 2000kr billigare än johans mc, jag mailade johans mc dock och sa att om dom kan matcha deras pris så kommer jag gärna till dem :p

stibix i borås servar ktm jävligt billigt men de kan inte göra ventiljusteringar och då försvinner hela grejjen med att göra en service, så om ni har servicar som ska göras på era KTM hojjar som inte kräver någon ventiljustering så kan stibix vara ett bra alternativ.

slrslr

Medlem
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Fick svar från johans mc precis, tycker företaget är ganska snålt asså, eller så är de jag som är snål...

"Hej

Olika firmor har olika förutsättningar och en icke auktoriserad allverkstad i Borås kan hålla lägre timdebitering än vi så jag kan tyvärr inte matcha deras priser. Väljer du en icke auktoriserad verkstad skall du bara vara medveten om att värdet på cykeln kanske sänks vid ett eventuellt inbyte, servicen blir inte införd i KTM:s register, görs allting enligt KTM:s anvisningar?, laddas den senaste programvaran in i cykeln via diagnostikkörningen?, används originaldelar?
Jag har personligen ingen erfarenhet av den firman men dom är säkert duktiga på att skruva får vi hoppas.
Vill du behålla bokningen eller skall jag avboka?"

Hur mycket av det han säger är skitsnack egentligen? Får det att låta som om min hojj kommer gå sönder om jag servar den någon annanstans :va

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Fick svar från johans mc precis, tycker företaget är ganska snålt asså, eller så är de jag som är snål...

"Hej

Olika firmor har olika förutsättningar och en icke auktoriserad allverkstad i Borås kan hålla lägre timdebitering än vi så jag kan tyvärr inte matcha deras priser. Väljer du en icke auktoriserad verkstad skall du bara vara medveten om att värdet på cykeln kanske sänks vid ett eventuellt inbyte, servicen blir inte införd i KTM:s register, görs allting enligt KTM:s anvisningar?, laddas den senaste programvaran in i cykeln via diagnostikkörningen?, används originaldelar?
Jag har personligen ingen erfarenhet av den firman men dom är säkert duktiga på att skruva får vi hoppas.
Vill du behålla bokningen eller skall jag avboka?"

Hur mycket av det han säger är skitsnack egentligen? Får det att låta som om min hojj kommer gå sönder om jag servar den någon annanstans :va

MC team1 är hur seriösa som helst.

saxat från deras webb

"Vi som jobbar här har en lång erfarenhet inom MC-branschen. Under de senaste 10 åren har vi åkt världen runt med olika Racingteam och arbetat som mekaniker åt några av världens främsta förare, med detta vill vi säga att Du kan känna dig trygg att lämna din motorcykel hos oss."

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
MC team1 är hur seriösa som helst.

saxat från deras webb

"Vi som jobbar här har en lång erfarenhet inom MC-branschen. Under de senaste 10 åren har vi åkt världen runt med olika Racingteam och arbetat som mekaniker åt några av världens främsta förare, med detta vill vi säga att Du kan känna dig trygg att lämna din motorcykel hos oss."

Inte för att vara sån, men har du någon personlig erfarenhet utav mcteam 1? Man ska ju inte lita på vad de skriver om sig själva för att locka kunder :) Därför jag undrar är att det är eventuell en grej som jag måste fixa på verkstad och en utav de intressanta verkstäderna är just mcteam 1

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Inte för att vara sån, men har du någon personlig erfarenhet utav mcteam 1? Man ska ju inte lita på vad de skriver om sig själva för att locka kunder :) Därför jag undrar är att det är eventuell en grej som jag måste fixa på verkstad och en utav de intressanta verkstäderna är just mcteam 1

Jodå det har jag, enbart possitivt.
Att jag sedan har jobbat ihop med en av förarna de har meckat åt försämrar inte mitt intryck direkt.:tummenupp

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Har inte läst hela tråden men säger RN MC-demontering, kanske inte alltid billigast men man blir aldrig lurad samt att det gör ett kanonjobb och är huuuuuur jävla trevliga som helst. servar ALLLTID min hoj där!

har fått en massa småjobb gratis där också, finns inte många kvar av den sorten. Dessa skall man unna!

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Bergmans Motor i Borås utan tvekan, riktigt trevliga och bättre priser än skojarna i Göteborg som inte har koll på något...

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Jodå det har jag, enbart possitivt.
Att jag sedan har jobbat ihop med en av förarna de har meckat åt försämrar inte mitt intryck direkt.:tummenupp

Det låter ju riktigt bra :) Vet du om de har bra koll på suzuki? Har de möjlighet att bänka hojar?

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Om du har lust så rekommenderar jag mc-kompaniet i Skövde det skilde 3400kr för en service jämfört med Johans. Dom tog 1100kr för allt och Johans 4500kr.

Nu rör det sig iofs om en DR, men prisskillnaden är nog den samma.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Det låter ju riktigt bra :) Vet du om de har bra koll på suzuki? Har de möjlighet att bänka hojar?

Bänk har dem ingen vad jag känner till, men däremot kontakter så det kan dem säkert hjälpa till med också.
Suzuki bör inte vara några problem, dem hanterar alla märken.

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000
1500 mila service på en Superduke!

Johans-Mc: 7304:-
Bike Trollhättan: 7800:-

Nu vet inte jag vad man gör EXAKT på en 1500 mila service men vad man kan utläsa av offerten är det bara vätskor som byts, detta tar 6,5 timmar på Bike och 5,16 timmar på Johans Mc.

Hetl jävla sjukt och ett tydligt tecken på att näthandel från övriga EU får handlare att ta till desperata försök att hålla uppe inkomsterna när försäljningen sviker.

slrslr

Medlem
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Fan va nice gubbar, blir att ringa bergmans imorn och kolla om de kan vara billigare än mcteam 1, ska även skriva ett mail till johans mc om hur jävla missnöjd jag är. Jag har ändå handlat min hojj där, extrautrustat den för 15 lax hos dem, servat den 2 ggr hos dem + att jag har dragit dit 2 vänner som har köpt hojjar av dem. Fastän detta så kan de inte ens gå ner i pris.

Har även kommit fram till att jag vill sälja duken o köpa något annat, vad går hem bäst på annons, en hojj som är lite billigare och oservad eller att den ligger på ett "vanligare" pris och är servad?

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Bänk har dem ingen vad jag känner till, men däremot kontakter så det kan dem säkert hjälpa till med också.
Suzuki bör inte vara några problem, dem hanterar alla märken.

Jag har hört att det är på väg att ändras från en säker källa... :)

slrslr

Medlem
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Frågar igen, skulle ni köpt en hojj som inte är servad om den är billigare eller är det bara jobbigt och osäkert och servad hojj är det som gäller?

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
1500 mila service på en Superduke!

Johans-Mc: 7304:-
Bike Trollhättan: 7800:-

Nu vet inte jag vad man gör EXAKT på en 1500 mila service men vad man kan utläsa av offerten är det bara vätskor som byts, detta tar 6,5 timmar på Bike och 5,16 timmar på Johans Mc.

Hetl jävla sjukt och ett tydligt tecken på att näthandel från övriga EU får handlare att ta till desperata försök att hålla uppe inkomsterna när försäljningen sviker.

På KTMS LC8 så är det ventilspelskontroll och ev justering vid 1500 mil, gäller både 950 och 990.

Förra året var Bike 20 % billigare Johans MC Då jag gjorde 750 mila service på min dåvarande 950 SE.

Såg att Bergmans Borås nämndes också, dom har jag provat att lämna en 950 ADV en gång och det stället besöker jag aldrig igen, Packboxar skulle bytas i gaffel och det läckte lika mycket en vecka efter att jag hämtat tillbaka hojen, dessutom hade klåparna inte klart av att få tillbaka ett av bromoken rätt så en skruv gick igenom och skrapade lite mot bromskivan.... gick inte att köra därifrån... dessutom hade dom lagt planbrickor mellan skruv och ok-fäste för att försöka shimsa oket rätt.... skall inte vara nån bricka där alls, och vet man vad man gör.... lämnar man ut lagade och rätt åter-monterade grejer. Nu var det några år sedan och jag vet att dom haft lite omsätting i verkstan, kanske till det bättre.

Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Rikard på RG engineering Falkenberg är iaf den mest kompetente jävel jag träffat och han servar det mesta, dock så är det många som tycker som mig och han har fullt upp oftast. Har ny bänk nerfälld i golvet och tar mindre än hälften än vad en repa kostar på yamaha center. Mina två öre....

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Skulle i alla fall inte köpa en så pass ny hoj utan servicehistoria. Om det är på auktoriserad verkstad eller inte kvittar tycker jag, så länge det finns papper på det. Åtminstone om garantitiden gått ut.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...