Tips på billigt boende i Örebro??

Ronnie

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Fick ett samtal idag att jag blivit antagen till tullängsskolan (Trafik lärare) i Örebro, terminen har redan börjat och ja ska vara där på måndagen den 29:e kommer få pendla vecko vis,

nån som har nått humm om billigt boende? funderar på o bo på vandrarhem 1:a veckan?? & sen hoppas på nått billigt rum.

Tacksam för svar "vill inte sova i bilen hela vintern :gnissla "

Det finns ett vandrarhem ute på i3, där trafikskoleutbildningen går. Det ska vara rätt billigt har jag för mig.

"STF vandrarhem, Örebrogrenadjären, Fanjunkarevägen 5 (gamla I3),
tel. 019-31 02 40, fax 019-31 02 56."

Permanent bostad finns det många lösningar. Bla. mina föräldrar brukar hyra ut ett rum i deras villa för ca 1500-2000kr/månaden till trakifskolelärarestudenter.

Sen kan du gå in på www.obo.se det är det stora bostadsbolaget. Kolla om du räknas som "student" för studenterna på universitetet har bostadsgaranti genom öbo. Se till att registrera dig så fort som möjligt på www.obo.se för du får ett poäng för varje dag du står med i kö där.

Kolla även i Nerikes Allehanda om du har möjlighet. Brukar finnas annonser om rum och lägenheter som uthyres till veckopendlare, studenter osv.
Registrera dig även på Öbo's hemsida som lilltryne skrev ovan..
Kan nog vara lättare att få tag på en liten studentlägenhet än en "vanlig" genom Öbo, med tanke på att man måste ha vääldigt många köpoäng för de vanliga lägenheterna.
Du verkar ju ha bil också, så kanske behöver du ingen lägenhet som ligger jättenära din utbildningsplats.

Lycka till med lägenhet/rum och trafiklärarutbildningen!

Tack för svaren,, står i kö nu på Öbo, men fick inte bo på campus för utbildningen går under påbyggnadsutbildning, kommer åka dit och bo på vandrar hemmet i 1-2 veckor o försöka leta annat boende under tiden. får köpa den tidningen och tok leta under tiden, Bra tips :tummenupp

Vandrar hemmethemmet kostar 190kr/natt får ju bo där 4 dar i veckan men det skulle bli ca 3000kr i månaden, skulle vara bra o komma undan billigare,,,

"Lilltryne" Har dina för föräldrar nått ledig :va ska vara i örebro i 8månader sen praktik på hemort sen är man klar :tummenupp

Ronnie skrev:
"Lilltryne" Har dina för föräldrar nått ledig :va ska vara i örebro i 8månader sen praktik på hemort sen är man klar :tummenupp
Jag vet inte om de hyr ut längre, men det finns säkert andra som gör det. Sätt ut en annons i na. Tror du kan göra det direkt från nätet på www.na.se

Jag ska höra med dem, har de något så hör jag av mig, men hoppas inte för mycket.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick