Tips på bra batteriladdare?

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Har ni tips på bra batteriladdare till mc? Även erarenheter av junk tas tacksamt emot så att man slipper gå på samma mina som andra redan gjort...

Jag har ett 12V 9A batteri och vill kunna ha det stående på underhållsladdning över vintern.

Förslag, tips synpunkter?

Den har jag och är kanonnöjd! Multi XS 3600:

Högfrekvensladdare med helautomatisk laddkurva IUoUp i fyra steg utan spänningstoppar. Batterier på 1,2-120 Ah kan laddas i anslutet tillstånd utan att skador uppstår på bilens elektronik (motorstyrning). Pulsladdning håller batterierna användningsbara upp till 95-100 %. Enheten kan vara ständigt ansluten till batteriet.

Som alla andra säger: Ctek. Det finns inget annat vettigt alternativ.

De enda alternativ som finns är en annan Ctek. :)

http://www.ctek.com/SV/Buy-Charger.aspx?charger=mxs3600

Finns alltid gott om Ctek på tradera, ropade hem min xs7000 för knappt 700kr ny i kartong!

Last edited:
Mycket bra garanti fick fel på min XS7000 ett mail till ctek och lämnade in den där jag köpt den fick en helt ny, fast det nästan gått 2år:tummenupp

fint ja behövde inte ens e posta toga bara laddaren o kvittot o åkte till det ställe där ja hadde köpt min fick en NY på plats :tummenupp o då va min nästan 22 mån gammal :D :D

men det va bättre snabbfästa på den gamla tyckte ja men men man ska ju inte rycka i den ju :D :D ( ps det höll den gamla snabbkoplingen för) får se hur länge denna hänger med ;)

I min så blev det nogot fel i laddaren alla lampor hade disco då ja nu för denna vinter skulle anv denna bara o byta :)

//Robin

Last edited:
Håller med de andra. CTEK är riktigt bra.
Köpte den billigaste varianten på Clas Olsson och är riktigt nöjd.

Ang CTEK som även jag har och rekommenderar, även om batteriet är fulladdat ska man ha det ikopplat? Drar inte det en jävla massa ström att ha det ikopplat hela vintern? :D

Kör på Optimate III. Ptjaa... vad ska man säga, den laddar, annan underhållning ges inte..... :(

Jag köpte den här på LIDL idag för 249:- m 3 års garanti. Verkar göra det den skall iaf..
731998259308.jpg

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...