Tips på bra däckhandlare i Sundsvall?

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
Hojlös pga skada
Skulle behöva iaf ett nytt bakdäck till moppen, eventuellt ett nytt framdäck också beroende på priset :)

Nån som har tips på nån som är billig och har bra däck? Är helt novis på däck till MC så kom gärna med tips.
Ska ha dimension 100/90-16 fram och 120/90-17 bak.
Är ju lite smala däck, man kanske ska mäta fälgens bredd och kolla vad man kan kränga på. Ser ut som cykeldäck nu :)

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Sundsvalls Gummiverkstad som håller till i gamla bilprovningen på Axvägen 18 i Nacksta fixar fram allt som du behöver. 060-664676 snacka med Marcus. Han finns här på Sporthoj.com också. Han har nick #47 ss600

Snärtaren

FD #52 STD600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Olika
Däck?

Är väl närmare till Alviks MC på Alnö om man bor i Timrå?
Lycka till i Tjeckien Kenneth!

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
Hojlös pga skada
Snärtaren: Har handlat en del på Alviks så det får bli där då :) Kränger de på däck också?

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Snärtaren skrev:
Är väl närmare till Alviks MC på Alnö om man bor i Timrå?
Lycka till i Tjeckien Kenneth!
Helt sant Andreas. Men killen skrev dock som överskrift i tråden att han ville ha tips på bra däckhandlare i Sundsvall och eftersom jag var ordingsman i skolan så har jag bestämt för mig att Alviks MC inte har postadress Sundsvall :) Dessutom levererar Sundsvalls Gummiverkstad allt i som man i däcksväg kan tänka sig med både bra priser och grymt bra service och kunnande. Svänger man då höger istf vänter i Birsta när man kommer från Timrå så går det lika fort att köra till Nacksta via timmervägen som ut till er på Alnö. Jag säger dock inte att Alviks MC är dåliga men eftersom jag inte har köpt några däck av er ännu så kan jag inte heller ta med er i mitt svar och rekommendation. Du har ju självklart rätt som alla andra att själv skriva ett svar på killens fråga och tipsa honom om bra handlare. Men här har du i alla fall min förklaring till mitt svar som jag gav. Hoppas att du är nöjd med förklaringen.

Tack för lyckönskningen till Tjeckien. Det kan verkligen behövas. Köra in sig på hojen på en GPbana kan nog bli lite klurigt.

Tråkigt att du inte skall tävla nåt iår. Hoppas i alla fall att du kommer och gasar lite med oss på Mittsverigebanan på nån träning under sommaren.

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
Hojlös pga skada
Lugna nu pojkar :) Båda tipsen var bra ;)

KennethN: Har PM:at han och hört mig för litegrann. ska ringa om pris såfort jag mätt bredden på fälgen.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Dalan skrev:
Lugna nu pojkar :) Båda tipsen var bra ;)

KennethN: Har PM:at han och hört mig för litegrann. ska ringa om pris såfort jag mätt bredden på fälgen.
Ingen fara. Andreas vet att jag tycker att både han och Alviks är schyssta. Jag ville ändå att han skulle få veta mitt resonemang bakom tipset.

Snärtaren

FD #52 STD600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Olika
Oj oj oj Kennet!!! Du får inte ta det som ett personligt angrepp från min sida när jag skrev att Alviks MC ligger närmare.
Tvivlar inte en sekund på att du var ordningsman i skolan Kennet, det fanns väl sådanna när du gick i skolan på 50talet :hihi

Ber dig Kennet om en öppen ursäkt om du tycker att jag gjort intrång på ditt territorium här på SH!

Hade inte kunnat begära en längre förklaring!

YO PARTY :pannkyss

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
:) :) Du behöver aldrig be om ursäkt till mig Andreas och jag tog det aldrig som nåt påhopp. Jag är för gammal för det :) :) Ja visst var förklaringen bra (och lång) :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln