Samma erfarenhet här. Utan svets blir Biltema bakstödet med tiden väldigt skramligt.
Men jag tror
efter erfarenhet från något annat jag satt ihop med
https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/epoxilim/epoxi-superstark-2000028570
att renslipning med slippapper, aceton och ovannämda epoxi på rörbitarna
innan rörbitarna körs ihop och skruvas samma
att det borde ge samma stabilitet som svets 24 timmar senare.
Det främre depåstödet
https://www.biltema.se/bil---mc/mc/verkstadsutrustning/depastod/depastod-fram-gaffelkrona-2000030177
fungera bra på mina hojar, dvs touring / sport
(funkar inte till hojar med "längre" framfjäding för det lyfter för litet).
Men vill man kunna byta styrlager så ett
Abba Superbike Stand
med
Abba Front Lift Arm
ett alternativ till hänga upp hojen.
OBS Jag har råkat ut för att delarna i Abba Superbike Stand glidit isär och tappat hojen
så jag har borrat hål för M8 insexskruv i den långa underdelen,
gängat hålet och dragit i en M8 insex som hindrar "det glidande fyrkantröret"
att kasa iväg ifall friktionen från en M8 i "det glidande fyrkantröret" inte klarar hålla delarna på plats.
Det har blivit två hål, ett för Sprint RS och ett för GSX1300R.
Sprint RS är ca 1 cm bredare över svinginfästningen än GSX1300R !
vilket är svårt att tro att en R3a är bredare än en R4a
Annars blir ju ett alternativ vid styrlagerbyte hissa upp framdelen av hojen
eller stödja hojen med bakre depåstöd + stöd under motorn.
Man sätter alltid bakre depåstöd före framre depåstöd.
Och tar bort främre depåstöd innan bakre depåstöd....