Tips på bra SSD ?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Ska köpa SSD disk och vill ha tips från er som haft en i drift en tid.

Siktar på en 120gb, kanske större.
Ska ha operativ, två tre program på den och tanka över bilder efter fotografering och ha dom där när dom bildbehandlas, så både läs och skriv till samma disk.

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Jag kör med Intels SSD med gott resultat på ett flertal burkar.
Lite olika versioner, men är nöjd med alla.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Köp en större än du tänkt dig om du planerar att ha samma datorkonfiguration en tid, det blir fort fullt!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ja jag ska nog köpa större än vad jag tror mig behöva, min nuvarande systemdisk, med alla program på är på 150gb.

850evo verkar få bra betyg överallt.

tack för tipsen :rock

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Hoj
Inte just nu...

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Hoj
Inte just nu...

Lungt:) Dock kanske jag misstog mig lite, iom andra kan funka i en stationär dator om du har ett nyare moderkort med en sån kontakt(M.2 kontakt). Vanligtvis kör man ju den som jag rekommendera först, har själv en liknande.

Hur ny dator har du eller vet du exakt vad moderkortet heter?

Edit: Jag ber om ursäkt om detta på något sätt ställde till problem för dig, jag var lite snabb när jag svarade.

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
jag bygger en ny (inte ny men ny för mig ) på detta kortet: Asus Maximus V Gene Z77

men om nu disken för laptop skulle funka/passa i en stationär, finns det nått att vinna på det?

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Hoj
Inte just nu...
jag bygger en ny (inte ny men ny för mig ) på detta kortet: Asus Maximus V Gene Z77

men om nu disken för laptop skulle funka/passa i en stationär, finns det nått att vinna på det?

Är det detta kortet du har?

http://www.inet.se/produkt/1902258/asus-maximus-v-gene#/specs

Detta kortet har ingen M.2 plats, så den lilla disken går ej ansluta i det kortet. Fördelen med den lilla disken är att den monteras direkt på moderkortet. Spar plats, inga kablar att dra samt att man får högre överföringshastighet.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ja vad jag vet, har den inte i min ägo riktigt än.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...