tips på en bra övningsmc??? till en trafikskola.

die dulci fruere

no guts, no glory.
Gick med
12 Oct 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Honda NC750XD -14 , CB1000RA-12
:confused:

har någon ett bra tips på en bra övningsmc? om man inte vill ha en cb 750.
har funderat på en zr-7. men jag undrar om det finns några fler modeller jag inte har tänkt på. kravet är att det är nyare än -02 , minst 700cc, högre effekt än 25 kW och ett förhållande mellan effekt och tjänstevikt som överstiger 0,16 kW/kg.
 
Last edited:

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
:confused:

har någon ett bra tips på en bra övningsmc? om man inte vill ha en cb 750.
har funderat på en zr-7. men jag undrar om det finns några fler modeller jag inte har tänkt på. kravet är att det är nyare än -02 , högre effekt än 25 kW och ett förhållande mellan effekt och tjänstevikt som överstiger 0,16 kW/kg.

Honda Hornet? Jag vet några trafikskolor som använder dessa..
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Behöver det vara just 750 så är väl utbudet tämligen begränsat om hojen ska vara riktigt lättsam för manöverbanorna. Det finns en anledning till att många valt just de hojar du nämner.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
:confused:

har någon ett bra tips på en bra övningsmc? om man inte vill ha en cb 750.
har funderat på en zr-7. men jag undrar om det finns några fler modeller jag inte har tänkt på. kravet är att det är nyare än -02 , högre effekt än 25 kW och ett förhållande mellan effekt och tjänstevikt som överstiger 0,16 kW/kg.

Jag antar att motorn måste vara större än 700 cc också? annars skulle väl ER-6, SV650n, FZ-6, cbf600 vara klockrena antar jag. Hur är det med KTM?
 

Thomas H.

Medlem
Gick med
11 May 2006
Ort
Kristinestad/Finland
Hoj
Kawa ZX-9R 2002
Tjena, vi använder er6-n, sjukt bra,har också undervisat med olika 500 och zr-7,tyckte inte sååå bra om zr-7,lite klumpig och så. Rekommenderar absolut er6 an,eleverna diggar den svårt med.:tummenupp

Ahaa,sorry,måste hojjen va 750 för att duga som uppkörnings moppe i Sve.?
 
Last edited:

*Chriss*

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Täby
Hoj
CBR600RR -04
när jag tog körkort förra sommarn så körde ja 2 lektioner på en trafikskola som hade en honda cb750, och 10 på en trafikskola som hade en kawasaki zr-7. tycker att hondan va riktigt mycke tyngre och inte alls lika lätt att köra med som zr-7. tycker att zr-7 var riktigt skön om jag ska jämföra mellan dom två, så det blir mitt tips :)
har ingen vidare erfarenhet i övrigt, men bidrog med den lilla kunskapen då det gäller övningskörning ;)

lycka till!
 

JAJ

Carpathian Forest!!!
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675
Jag övningskörde på en Kawasaki er6-n och sedan en Kawasaki Z750. Kan verkligen rekomendera Z750! :tummenupp
 
Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
när jag tog körkort förra sommarn så körde ja 2 lektioner på en trafikskola som hade en honda cb750, och 10 på en trafikskola som hade en kawasaki zr-7. tycker att hondan va riktigt mycke tyngre och inte alls lika lätt att köra med som zr-7. tycker att zr-7 var riktigt skön om jag ska jämföra mellan dom två, så det blir mitt tips :)
har ingen vidare erfarenhet i övrigt, men bidrog med den lilla kunskapen då det gäller övningskörning ;)

lycka till!

tog du lappen på Tibble Trafik skola? de gjorde jag å de hade zr-7:eek:r grymt sköna..
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top