Tips på en bra smed i Stockholm?

TIG-Svetsarn

Kvalitetsmedveten
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Storskogen 18
Hoj
Pryttmaster -69
På mitt förra jobb så hade vi en gubbe som alltid kom med nån skit som tex. en spade som vi skulle svetsa ihop eller så ville han leta i skrotbingen efter nån plåtbit så snål som fan va han.
En dag kom han in och ville faktiskt köpa en meter 40/40vinkeljärn. Jobbarpolaren kapade en bit åt honom och sa att en 50lapp ville han ha för det. -Men det var dyrt det, sa gubben.
Jobbarpolaren sa då
-Men har du så dåligt ställt då ska jag betala vinkeljärnet åt dig-
Ger gubben en femtilapp och går därifrån. Gubben står då där , med vinkeljärnet i ena handen och en femtilapp i andra och ser ut som en fågelholk i ungefär 5sekunder. Sen vänder han om, går ut med både vinkeljärnet och femtilappen. Han kom aldrig tillbaks någe mer.:D

He He ...snacka om att köpa sig fri...:D
 

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
Sollefte
Hoj
00 Apa Mille Räser
Jag funderar ibland på om han inte kom tillbaks någe mer för att han förstod piken och skämdes lite, eller om det var för att det var den bästa affären han gjort i hela sitt liv och han förstod att han aldrig kommer toppa den.:D
 
Last edited:

Pips

Guest
Behöver också hjälp men med svetsning och kapning av en oljeretur. Behöver förlänga den ca 1cm.med andra ord, kapa röret, svetsa på en 1cm rorbit 17mm diameter och sen svetsa ihop allt igen. Hur mycket kan ngt sådant tänkas kosta? mvh
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Behöver också hjälp men med svetsning och kapning av en oljeretur. Behöver förlänga den ca 1cm.med andra ord, kapa röret, svetsa på en 1cm rorbit 17mm diameter och sen svetsa ihop allt igen. Hur mycket kan ngt sådant tänkas kosta? mvh

Ca en femhundring brukar sånt kosta hos svetsfirmor i Sthlm.
Vad är det för material och väggtjocklek?
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Men sitter inte Mattson själv i styrelsen för BMW-klubben?! Vet att han brinner för hojåkat så han borde inte överfakturera...

Jag jobbar vägg i vägg, ska gå över o skälla på honom :fatta!

...det var mattsons smide som hjälpte mig senast. Bra, men väääldigt dyrt!

T
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top