Tips på gat/lv motarder(mellan) för nybörjare

david1996

Ny medlem
Gick med
18 May 2013
Hoj
ktm 450 exc+exc-r 04/10
hej är ny inom detta område eller kört lite cross 125/250 så inget vidare fartfyllt ;)

hur som helst bestämt mig och farsan har äntligen godkänt köp av en mellanhoj då jag fyller 18 i januari

vill helst ha en motard men inte allt för täta service intervaller och som ska oftast vara reggad som mellan så jag inte måste fixa typintyget själv via verkstad osv

hade tänkt ligga runt 35 helst under! är hyffsad händig byt vevpartier osv på 125'a tvåtakt och även på ett par fiddys så lär ju klara dem enkla genomgångarna iallafall

så kom med tips på hojar blivit rätt kär i husaberg 650 och honda 450. ktm är inte så aktuellt då den försäkringen kostade ju mer än hojen typ i centrala gbg...

även en till fråga om övningskörning, jag kan väl köra med min kompis pappa då han sagt att han kan ställa upp och hjälpa till? han har haft tung i 4-5 år
mvh en grönis :)

Last edited:

david1996

Ny medlem
Gick med
18 May 2013
Hoj
ktm 450 exc+exc-r 04/10

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Suzuki DRZ 400, snäll och billig hoj som håller. Kostar mig 2800 helåret med halvförsäkring i Stockholm. Tyvärr säljer jag den inte nu men de dyker upp ibland på blocket eller liknande.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
DRZ 400 är en jäkligt snäll och billig hoj, inkl. driftvänligt. Dock kanske lite väl snäll vad gäller fart och häst!?!

Yamaha XT660X är ett alternativ om du vill ha en arbetshäst som bara går och går och går, kraftmässigt inte långt under en KTM 640.

Honda's FMX är inget alternativ :näsblod

Sedan är det nog mestadels KTM som gäller, i ordningen; 640, 625, 660 - sedan blir det mer och mer mekande.
Och så finns Husaberg, för den som gillar att vara i garaget på riktigt :hihi

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...