Ok, får att klara upp lite i mitt snurrebo...
Angående att köra olagligt så är detta inte vad jag ska göra. Vad som står på pappret ska finnas i maskinen!
Tills kortet är hemma.......
Vi tar ett exempel:
Jag köper en supermotard 600 cc med 50 hästar.
För att kunna övningsköra med den måste jag först strypa den och sedan omregistrera den med ny effekt i detta fallet max 34 hk pga A begränsat, om den nu väger minst 150 kg.
Stämmer detta att man måste omregga den eller? Vem reggar detta? Måste man bromsa den för att kunna visa upp intyg, eller behövs inget intyg alls på att den är strypt?
Eller hur är det?
Vad väger en supermotard? Är det möjligt överhuvudtaget att strypa ner en supermotard? Så att den blir laglig att övningsköra med?
Har kollat upp lite info med en KTM 660, vet inte vilken årsmodell, tror det var 04an. Den har tjänstevikt 135 kg, vilket betyder att man måste ha lite under 22 kw för att klara kravet på 0,16kW/kg. Om man beställer strypningar från ex mc-kompaniet så kanske dom gör så det blir 25 kw, men då funkar det ju inte för a-begränsad .
Nån som beställt strypningar från nån firma till sin 660 och har lyckats regga in den som A-begränsad?