Tips på hotell/pensionat i Trosa

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Är det någon här som har lite koll på Trosa och omgivningarna. Ska upp och kolla på en motorcykel (fråga inte vad) på fredag. Tänkte ta en natt i Trosa för att vara fräsch på fredagen. Mest för att kolla in stället. Har aldrig varit där och har fått berättat att det är mysigt och trevligt där.

Har dragit iväg ett par sms till några i bekantskapskretsen. Risken är väl annars att man hamnar på första bästa i ren panik på torsdags kväll. Kan vara bra med ett par förslag helt enkelt.

Tack på förhand :tummenupp

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Kan rekomendera Bomans hotell.
//stefan

Fick det tipset av en vän. Ska kolla upp det och Sportbikes ovan och kanske några till som trillar in.

Hur är det med restaurangutbudet? Vi kommer antagligen att komma lite sent. Tidigast vid 20 men det kan även bli framåt 21 tiden och senare.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Min begränsade erfarenhet säger Stadshotellet. Ett fräscht spa i källaren och bra mat.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Bomans är grymt. Har restaurang inhouse och på sommaren även en grillresturang i trädgården. Bor du där rekommenderas att du bokar "badstugan" också. Gym, bastu och bubbelspa helt alena. Drick hur mycket bira du vill, ingen har synpunkter på det.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Bomans var fullt i den rumskategori jag tänkt mig. Det blev Stadshotellet och det var bra även det. Åt en god middag på Fina Fisken. Kan rekommendera stället om ni har vägarna förbi.

Fick även med mig en hoj hem :tummenupp

Tack för tipsen.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Fina Fisken..... ja, där har man havererat några gånger. Grattis till köpet.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Kan avslöja det nu - Ducati Monster S4RS.
En av de sista snygga Monster som byggdes. Bara dess syskon S2R som byggdes samtidigt smäller högre i min bok. Och för mig var just S2R höjdpunkten för designen på Monster. Sedan har det gått utför. De där styggelserna de kränger nu för tiden ska vi inte ens prata om... :(

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
En av de sista snygga Monster som byggdes. Bara dess syskon S2R som byggdes samtidigt smäller högre i min bok. Och för mig var just S2R höjdpunkten för designen på Monster. Sedan har det gått utför. De där styggelserna de kränger nu för tiden ska vi inte ens prata om... :(

Det var lite så jag kände. Föredrar det mer klassiska stuket på de äldre Monster framför de nyare generationerna. Haft funderingar av och till att komplettera med en Monster för lite gatkörning. Blir inte mycket sådant med 748Ren. Monstern är betydligt mer användbar. Betydligt bättre register på lägre varv, bekvämare sittställning etc. Att köra 748an i trafik på ett vettigt sätt är som att cykla med en racer till vardags i lugnt tempo.

Jag håller med om att rent estetiskt är den luftkylda varianten i S2R snyggare. S4R och RS har ju bl a kylarna fram. Det jag gillar med S4RS var den röd/vita lackeringen och röda rörsamen samt fjädringen från Öhlins.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Själv är jag lite anti alla Monster efter sista årsmodellen med förgasare men just den modellen i den färgsättningen har fått mig att fundera på att lätta på lädret ibland. Sen kommer jag på att jag har massa andra hål att stoppa pengarna i men om dessa inte fanns så...
Bra val :tummenupp

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Shit! Har aldrig varit mycket for (eller alls, snarare) for monstret men denne ar riktigt fin!

Maste samla pengar till ett storre garage forst.. :gnissla

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...