Njaä, inte tveksamt men kanske lite onödigt om man går av och plockar med den andre, kan ju skapa liiite sura miner...Det är ju helt avhängigt på syftet med sessionen. Knix med SMC är ju trafiksäkerhetsträning, så där hör ju inte ens att mäta varvtid hemma egentligen, och omkörningar bör vara påbörjade i utgång på kurvan så man får gott om utrymme att göra en snygg passering på rakan och sedan inte sno spår och sånt.
Om det å andra sidan är en träning för tävling är det ju inga problem alls att passera lite var som helst så länge det är snyggt gjort och finns plats.
Bromsfajt på hörntänder in i böj är väl fortfarande lite tveksamt även där.
Det är ju helt avhängigt på syftet med sessionen. Knix med SMC är ju trafiksäkerhetsträning, så där hör ju inte ens att mäta varvtid hemma egentligen, och omkörningar bör vara påbörjade i utgång på kurvan så man får gott om utrymme att göra en snygg passering på rakan och sedan inte sno spår och sånt.
Om det å andra sidan är en träning för tävling är det ju inga problem alls att passera lite var som helst så länge det är snyggt gjort och finns plats.
Bromsfajt på hörntänder in i böj är väl fortfarande lite tveksamt även där.
Jag tycker folk klagar lite hela tiden.Dom få gånger jag kör om (gammal förare med motosvaga hojar), så försöker jag tänka mig in i hur det upplevs av den som jag kör om. Hittills har ingen klagat. Annat var det när jag var ung och körde speedway.
Poängen med klippet är att visa vart man ska köra om - inte så mycket hur man lägger upp en omkörning.Med en 1290 är det väl aldrig svårt att gasa om någon efter kurvan. Jag vill se honom demonstrera omkörningar på en 250 eller en 400.
Poängen med klippet är att visa vart man ska köra om - inte så mycket hur man lägger upp en omkörning.
Kanske kan få låna min grabbs pendlarhoj en halvrisig SV650 med 17 år gamla däck - är den tillräckligt trött?
Skulle bli lite mer av en utmaning iaf. ?
Som en mycket vettig instruktör sa till mig när jag började med smc-kurser för(vad som känns som)en evighet sedan när jag gnällde på att jag blev frångasad på rakan och de stod still i böj, "om dom inte kan köra for i böj och inte får gasa på rakan, vad ska dom då göra här?"Det är jobbigt med "raksträcksgasare" utan kurvhastighet, -till slut ruttnar man och klipper dem i en bromsduell eller i en kurva ...
precis så gjorde jag för många år sen när jag hade race guzzin.Man får bli bättre, smartare och planera, SEN bromsar man om de på hörntänderna!
Det problemet har man alltid, oavsett vad man sitter på. Men det är förstås svårare ju slöare hoj man sitter på själv.Ja, den är tillräckligt trött. Och med den tror jag du ofta har problemet att större hojar är i vägen för dig i kurvan och sen på rakan försvinner dom som en löning.
Det är smartare att gå in i fastlane och vänta några sekunder på fri väg.Det är jobbigt med "raksträcksgasare" utan kurvhastighet, -till slut ruttnar man och klipper dem i en bromsduell eller i en kurva ...
Jag hade ganska roligt på knix med min gamla risiga cbr600f, fick gå på full jävla gas i ingången i böj för att ha byggt hastighet för att komma om på rakan, nästan oavsett vad folk körde.Ja, den är tillräckligt trött. Och med den tror jag du ofta har problemet att större hojar är i vägen för dig i kurvan och sen på rakan försvinner dom som en löning.
Brukade låta dem försvinna och sedan gå in för att var ikapp efter kurvorna innan rakan.Det är jobbigt med "raksträcksgasare" utan kurvhastighet, -till slut ruttnar man och klipper dem i en bromsduell eller i en kurva ...
Alternativt eller i kombination med att hamna sist eller först i kön på utsläppet. Först, gasa litet mer och sist ta det lugnt första tre varven för en friare bana. Om man nu kursar vill säga.Det är smartare att gå in i fastlane och vänta några sekunder på fri väg.
Så kör jag också! Gås igenom på förarmöten att man bör göra så eller gå in i depå för att få fria varv men det är få som tycker det är ett alternativ...Brukade låta dem försvinna och sedan gå in för att var ikapp efter kurvorna innan rakan.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |