bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Hur i helvetet ska jag få på fram däcket på fälgen utan att slangen far? Sidorna på dubbdäcket är nåt fördjävligt styva och hur än försiktig jag varit så jag jag lyckats klämma slangen två gånger. Har försökt hålla koll på slangen men på slutet verkar den lik förbannat gå blivit klämd.
Enda sättet att få dit slangen är att stoppa in den i däcket och sen pumpa den svagt och trycka i ventilen genom fälgen och sen börja kränga på däcket. Däcksidorna är väldigt styva och däcket som nyper ihop så bägge sidorna har den tendens att gå på fälgen samtidigt. Tyckte att Michelin Starcross däcket var lite bökigt fram men det var ju rena barnleken mot detta Trelleborg däck.
Är i alla fall utan slangar nu så jag får beställa nya så nåt åka i helgen lär det inte bli även om bultarna till bromsskivorna kommer.
Behöver tips på detta med däckkrängningen.
Enda sättet att få dit slangen är att stoppa in den i däcket och sen pumpa den svagt och trycka i ventilen genom fälgen och sen börja kränga på däcket. Däcksidorna är väldigt styva och däcket som nyper ihop så bägge sidorna har den tendens att gå på fälgen samtidigt. Tyckte att Michelin Starcross däcket var lite bökigt fram men det var ju rena barnleken mot detta Trelleborg däck.
Är i alla fall utan slangar nu så jag får beställa nya så nåt åka i helgen lär det inte bli även om bultarna till bromsskivorna kommer.
Behöver tips på detta med däckkrängningen.