Tips på "inhägnat område" i Stockholm där man kan öva?

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Varför inte låta farsan skjutsa dig till stockholmsmässans parkering. Förstår att du är lite orolig att bli av med körkortstillståndet, men med största sannorlikhet kommer polisen inte bry sig om dom ser att du lungt och fint övar och farsan står bredvid.

Så länge det inte är Hamrén förstås...
hammaren.jpg
 
Last edited:

Selim

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Sthlm
Hoj
1980 Honda CM125
Hm, 8 veckor är för länge:/ Får väll se vad man kan hitta på, kanske kan låna moppe av någon? Fast jag får väll helt enkelt krypköra olagligt på något tomt ställe, ska kolla stockholmsmässan, men det är förutsatt att farsan går med på det ändå.
 

Olmo

Med lem i köttflöjt mc
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Södertörn
Hoj
2010 KTM 690 Duke
Parkeringsplatsen utanför Flatenbadet fungerar också, på kvällstid.
Där är det många som övar.
 

fommo

Kalv på grönbete
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Bonneville 2008
Såg inte denna tråd förrän jag redan ställt nästan samma fråga i tråden "Körkort 2008", en mycket informativ tråd då jag också tänkt klämma kortet i år.
Mitt problem är dock att den enda jag har i närheten som skulle kunna köra med mig är en tjejkompis som förvisso är över 24, men bara haft kortet i 4 år och då inte kvalar in som handledare. :(
Så för att inte spendera timmar på körskolan bara för att få lite fordonsvana letar jag också efter nåt ställe att träna på. Körskolan här i Linköping har en avgränsad asfaltsplan vid flygplatsen som är avgränsad med staket på 3 sidor, men bara gräsmatta på den fjärde. :confused:
Trist att paja kortet för olovlig körning bara för att man vill öva lite, men jag tror nog ändå jag tar chansen. Polisen borde som sagt inte opponera sig alltför mycket om man uppenbarligen tar det lugnt och bara tränar. Hoppas det i alla fall.
:hojsmilie
 

Selim

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Sthlm
Hoj
1980 Honda CM125
Okej, nu kom tydligen handledartillståndet ner i brevlådan! bara 3-4 veckor efter det var skickat. Måste jag sätta på en grön skylt "övningskör" även ifall jag kör på en parkering?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top