Tips på Julklappar 2022

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Idétorkan har slagit till.. om du har något emot julen och inte firat sen -79 behöver det inte luftas här :)

Jag har löst julklapparna till barnen i släkten då båda kullarna nyligen fått tv-spel = ett valfritt spel var så swishar jag. En smula opersonligt vilket jag tror barn skiter i.

Till damen behöver jag tips, studerar, har dator/padda/miniräknare så där kommer jag inte på något. Hästar är väl största intresset men jag vet väl inte vad som är hippt just nu.. Händig är hon men köper jag någon maskin tolkas det nog mest som att jag köpt den till mig själv.

Helst inte presentkort.

Idéer?

Vill du ha tips är det bara att använda tråden!

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Upplevelse?
Brukar ju uppskattas av det (o)täcka könet - allra helst om det är typ ngt treatment, spa eller liknande.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Vad tror du om att bjuda ut på en fin restaurang en kväll eller åka iväg en weekend tillsammans istället för köpa någon pryl?
Något sådant skulle iallafall jag uppskatta

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ett par rejäla silikonpattar och ett presentkort på Braziliansk vaxning?

Nej, skämt åsido, jag sällar mig till spa/behandling/upplevelse.

Prylar har vi alla för gott om, och dom man inte redan har vill man helst köpa själv så att det blir rätt modell/färg/storlek.

Jag har IOFS inte firat jul sedan 99....

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Alla är olika, men jag skulle nog säga att det är bättre att boka in en resa eller upplevelse för två, än att bara ge presentkort för det. Att det redan är fixat på eget initiativ så att säga.

Och en liten present som är personlig. Inget som behövs, utan något som är fint och romantiskt och alldeles onödigt. Det uppskattas mer än strumpor och dammsugare od. Har jag hört...

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Jag är historiskt dålig på dessa upplevelser, mer än hälften har inte blivit av men kan vara en nödlösning med yagazaki eller vad det heter ;)

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
De vuxna jag firar jul med får ett papper på att jag skänkt pengar till elverk eller ambulanser för bruk i Ukraina. Lite tråkigt men pengarna gör mer nytta så.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Har hon egen häst så kan det aldrig bli för många täcken eller schabrak i stallet.
Kolla på hooks.se för idéer

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Tack för tipset men det kan det =) Alltid någon som vinner hem täcken varje tävling så det brukar vara bra fullt där dom hänger på tork vintertid.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
De vuxna jag firar jul med får ett papper på att jag skänkt pengar till elverk eller ambulanser för bruk i Ukraina. Lite tråkigt men pengarna gör mer nytta så.

Det har varit välgörenhet av olika modeller i tio år för mig, och i år blir det Ukraina.
(har redan skänkt till Ukraina, men det blir julklappar också)

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Åkte till centrum för lite inspiration..

12:30 på en onsdag och närapå att inte hitta en parkering, "jobbar" alla "hemma" numera och är ivägen för mig på en vardag!? :3freak

..men inspirationen uteblev.

Hur som det är några dagar kvar att klura.

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Hoj
2009 BMW F800R
Jag har råkat köpa en nyckelring på silvercut.se med en bild på egna hunden som förebild. Funkar med katt eller häst med gissar jag. Finns såklart även halsband och armband och liknande. Det ser faktiskt bra ut och blir väldigt unikt, om det blir uppskattat vet jag om några veckor.
Det är säkert mer uppskattat än att ge damen en motorcykel, men det är också ett tips! ?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Det har vi inte, är inte det något som är kul i 5 min o sen samlar damm bredvid bakmaskinen? (nej vi har ingen bakmaskin heller ;) )

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ok, nu bakas det väldigt lite för den delen men vilken airfrajjer är bäst då? Tänkte så jag kan kolla vad internet gör med den och om det verkar kul, typ.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ok, nu bakas det väldigt lite för den delen men vilken airfrajjer är bäst då? Tänkte så jag kan kolla vad internet gör med den och om det verkar kul, typ.
Vi köpte en billig på Jula för två år sedan (Menuette) som har separat innerbehållare som man kan klicka ur från yttre baljan. Två vred bara med timer och temp. Kostade 300 spänn typ. Den har använts i princip varje dag sedan dess. Till pommes, fiskpinnar, pyttinpanna, köttbullar, kebab, tillagat kött som ska återvärmas, klyftpotatis osv. Många saker går fortare och blir godare än stekpanna eller ugn och definitivt bättre än mikron (som iofs också används till lite olika saker). Så det är en maskin som funkar och körs mer än brödrosten, elvispen och äggkokaren.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Dom hade för bövelen 6 olika maskiner, låter ju magiskt att en så billig skulle vara bra =)

Ska forska lite i ämnet, helt klart intressant.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Den här verkar ha vunnit de flesta av tester och finns även en som kan styras med mobilen, helt nödvändigt. Som vanligt är det strul och dom verkar ha noll i lager, mejlade dom o fråga om den kommer in före jultomten.. visar sig.

Airfryer-smart-cosori-svart.jpg

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...