Tips på lämplig 600 hoj.

Gabor

Guest
Okej Tack för infon för mycket kunskap kan man aldrig få :D Ska åka dit i eftermiddag och försöka låta den gå iaf. tyvärr lär man väl inte kunna provköra den om växelföraren är trasig men men. :)

Har byggt fighter på just zx6an, lätt å stadig. . Men priset är helt fel . bjud 15k. mer får han inte i skicket. Det var trögt att sälja för 20 k, en som var färdig.

Bandit 600 är ett kul objekt. Går att knöla ner 1200 motorn, eller en gixxer 1100, samma. då får du pulver å vrid direkt, trångt men det går.

Blir en killer direkt. Så skulle jag göra om jag skulle bygga på en 600.

TRoos

Systemutvecklare
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
R6
Har byggt fighter på just zx6an, lätt å stadig. . Men priset är helt fel . bjud 15k. mer får han inte i skicket. Det var trögt att sälja för 20 k, en som var färdig.

Bandit 600 är ett kul objekt. Går att knöla ner 1200 motorn, eller en gixxer 1100, samma. då får du pulver å vrid direkt, trångt men det går.

Blir en killer direkt. Så skulle jag göra om jag skulle bygga på en 600.

Japp det var min tanke också alltså inte mer än 15.000, men jag ville se skick ect först. Okej, men det är ju också ett alternativt vad kan en sådan beg motor kosta då ? alltså 1200, gixxer 1100 ? Vill ju inte heller att det ska kosta för mycket (tyvärr).

Om inte annat kan man ju göra den som man vill ha den och byta motor nästa år :)

Gabor

Guest
bandit eller gixxer, kolla sh annonser eller blocket. allt från 5-6 tusen å upp till 15 , beroende på trom, skick osv. Se til att du får med ett komplett elsystem på en gång. skrotar kan ta allt fråm 7-8 tusen å uppåt.

miesta

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Hoj
smc barossa, Triumfh 600, Hyosung 650, CBR900RR, R1 99a just nu
CBR900rr 92-94

Varför inte bygga på en cbr 900 tidig modell. Kan knappt bli brutalare
med lite fix :yoparty Snygg ram och går som ett spjut

TRoos

Systemutvecklare
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
R6
Varför inte bygga på en cbr 900 tidig modell. Kan knappt bli brutalare
med lite fix :yoparty Snygg ram och går som ett spjut

Var och kollade på hojjen igår tyckte inte den känndes frisk i växellådan och motorn. Så jag hoppade. Men iaf ska jag kolla på det du tänkte.

du kanske har rätt i något (;
http://www.blocket.se/vi/11851488.htm?ca=11_s Den där tänkte ta en sväng förbi och kika på eventuellt. borde troligen att få ner priset lite. Men en reservdelsmotor är ju aldrig fel heller!

BTW ramlager är ju så tråkigt att byta :D

TRoos

Systemutvecklare
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
R6
Hej och åter hej.
http://www.blocket.se/vi/11831387.htm?ca=11_s Den där hojen kanske det blir istället, är det någon som har kört en FZR 600 så får ni gärna ge några kommentarer den ska runt 91 hk ? om jag inte läste fel och det lär väl räcka till för mitt streetfighter projekt iaf :)

Ska dit imorgon eller övermorgon!

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Hej och åter hej.
http://www.blocket.se/vi/11831387.htm?ca=11_s Den där hojen kanske det blir istället, är det någon som har kört en FZR 600 så får ni gärna ge några kommentarer den ska runt 91 hk ? om jag inte läste fel och det lär väl räcka till för mitt streetfighter projekt iaf :)

Ska dit imorgon eller övermorgon!

Kopplingen slirar lite.
Det kan räcka med ett oljebyte men troligast är väl ändå att antingen lamellerna eller mellanskivorna är slitna.
Mellanskivorna går att rugga upp lite med våtslippapper men lamellerna får man nog byta ifall dom är slitna. Kanske inte alla utan bara dom som är slitna.
Inga dyra pengar direkt, +-1000 ifall du gör det själv.
Inte allt för svårt att göra det heller.

TRoos

Systemutvecklare
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
R6
Kopplingen slirar lite.
Det kan räcka med ett oljebyte men troligast är väl ändå att antingen lamellerna eller mellanskivorna är slitna.
Mellanskivorna går att rugga upp lite med våtslippapper men lamellerna får man nog byta ifall dom är slitna. Kanske inte alla utan bara dom som är slitna.
Inga dyra pengar direkt, +-1000 ifall du gör det själv.
Inte allt för svårt att göra det heller.

Jag har bytt det tidigare på en cross och jag kan bara instämma att det har troligen inte med oljan att göra :) Tack för tipsen ska kolla imorgon, hoppas man kan slå till.

Så det blir en värsting fajter. Fast man kanske ska vänta tills SSOTY2008 ? ;D

Volez

Lite nytt med två hjul
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat
Thundercat va inte så jäkla skoj o bygga på dock. Kanske kan få den lite snyggare med ensitscut. Blev så jäkla bred bak och en streetfighter ska ju ha en näpen smal bak.

Svårt även att få det riktigt när man tar bort luftburken och allt tillbehör...säkert samma på dom flesta fast MYCKET lättare med insprutning.

zx hojarna är ju klockrena...

Last edited:

TRoos

Systemutvecklare
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
R6
Thundercat va inte så jäkla skoj o bygga på dock. Kanske kan få den lite snyggare med ensitscut. Blev så jäkla bred bak och en streetfighter ska ju ha en näpen smal bak.

Svårt även att få det riktigt när man tar bort luftburken och allt tillbehör...säkert samma på dom flesta fast MYCKET lättare med insprutning.

zx hojarna är ju klockrena...

Jo visst. Men nu blir det ju ett riktigt snålprojekt också :) Därför räcker inte ekonomin heldst hade jag sett en 87a eller tidigare.. PGA då kan man klassiker försäkra den, vilket är riktigt fint när man är studerande ;>

Kollade lite nu på FZR 600 igen, då mina projekt börjar bli klara så jag måste ha lite att göra alldeles strax!

Men det verkar inte som denna modellen finns i 87 års model ? Konstigt faktiskt. Men FZR 1000 finns, hur stor viktskillnad tror ni det är och hur mkt klumpigare är den. Vill inte ha någon tung bäst utan jag gillar personligen lite mer svängigare hojjar.. Kan tänka mig att just när modellerna är lite äldre så är en 1liters lite klumpigare är det något som har en bra åsikt ? Tack & bock, anledningen att jag vill ha en 87a är ju pga att jag vill kunna försäkra motorcykeln billigt !

Hare bra!

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM