Tips på MC intensivkurser

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Tja...
Polaren håller på att ta körkort nu men det är lite ont om tid för körlektioner till uppkörningen som redan är bokad.

Vart kan man gå intensivkurser för mc kort ?

Skriv gärna lite tips om körskolor som har detta, gärna i västsverige.

Tack på förhand :)

Busgrabb skrev:
Tja...
Polaren håller på att ta körkort nu men det är lite ont om tid för körlektioner till uppkörningen som redan är bokad.

Vart kan man gå intensivkurser för mc kort ?

Skriv gärna lite tips om körskolor som har detta, gärna i västsverige.

Tack på förhand :)

Fyll på med norra sverige, då jag har en bekant som ska dras ner i fördärvet!

Jag gick på Driver i nyköping (intesivkurs alltså). Det är varken norra eller västra Sverige, men ändå.
Jag tyckte det funkade bra förutom att jag bytte körlärare efter några lektioner (pga semester). Bytet gjorde att det blev lite hattigt.
De använder sig av buel xb9s så man det är en rolig hoj man får köra.

Varken norr eller väst: Borlänge. Rätt populärt ställe för intensivkurser då det ligger lite "mittemellan". Finns både Driver och lokala skolor typ J:son...

Finns i Halmstad i sommar vet jag. Tjejen e lite sugen, jag kan återkomma med vilken skola det var om du vill.

Finns en på Västerås Bil & MC, passar bra om man känner sig trygg i trafiken men inte fått in övningsbanan.

Hur svår övningsbanan egentligen är från och med i år står dock skrivet i stjärnorna?

Jag o TomTen ska på superintensiv :banana 3 dagar totalt (den 3e dagen uppkörning)
Priset var inget att bråka om va Tom? 6300 för alla körlektionerna uppkörning och boende, hoppas bara att man blir nöjd o klarar uppkörningen på första :Bugar .

intensivkurs

Eller så gör du som jag. Ta första bästa trafikskola i göteborg. Skriv upp dig på 2 dubbel-lektioner per dag, i en vecka. Och vips så har du en intensivkurs. =)
Rekommenderar Guld-Hedens Trafikskola (ligger trots sitt namn, vid Scandinavium) skarpt.

Peace.

Äntligen finns det ekonomi till mellankort! Har a1 och b kört endel enduro så jag egentligen är det inget problem för mig förutom att jag är världens nervösaste person när det kommer till uppkörningar.

Så Vart kan man ta en tredagars intensiv som avslutas med uppkörning?

Helst ska den börja imorn.. Vart i sverige kvittar egentligen.

Hittar ingen info på någon av dom som föreslagigts hurvida uppkörning ingår/ordnas snabbt.

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick