Tips på placering av uppsamlingskärl på Gixxer

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Tänkte montera uppsamlingskärl på min gixxer 1000 K9. Finns det nån därute som har tips på placering, gärna med bild :)

Jag tänkte två slangar från tanken till ett kärl. Ett extra kärl kopplat till expansionskärlet för kylaren. Det borde väl räcka?

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Hitta en lämplig plåtburk/plastflaska och lägg den innanför ramen vänster sida på motorn, min har jag löst ligg(stående! Har en liten turtleplastflaska.... :)
ps bör kollas någon gång ibland vill smälta lite i botten men jag har inte bytt den på 200 mil..
Har inget extrakärl till kylarn men så har jag ju fläkten kvar!

Last edited:

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Jag har placerat dom bakom hastighetsmätaren där lamp huset sitter orginal finns ju massor av plats där :)

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Hitta en lämplig plåtburk/plastflaska och lägg den innanför ramen vänster sida på motorn, min har jag löst ligg(stående! Har en liten turtleplastflaska.... :)
ps bör kollas någon gång ibland vill smälta lite i botten men jag har inte bytt den på 200 mil..
Har inget extrakärl till kylarn men så har jag ju fläkten kvar!

Ok. Där på vänstersidan har jag varit och pillat. Lite osäker på värmen är jag men funkar det för dig så funkar det väl för mig.

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Tapeade ihop flaskorna och buntbandade sen fast dom i kåpstaget

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Tapeade ihop flaskorna och buntbandade sen fast dom i kåpstaget

Gillar det här för att det blir snyggt. Hur är det med trycket i slangen med tanke på att flaskan inte ligger direkt under tanken/kylaren utan det krävs ett visst tryck för att få upp vätskan till flaskan. Kylaren borde inte vara ett problem för där blir det ju tryck men hur är det med bensinen?

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Ta en halvliters ölburk, väger inget och tål garanterat värmen. Gör ett litet hål vid falsningen längst upp så kan du trä in en ståltråd och najja fast den.

Japp, ska jag ha kärl vid motorn så känns det som ett bra alternativ. Man kan ju göra ett hål i burken som man tömmer den på innehåll genom så slipper man ha det stora hålet som blir om man öppnar på vanligt sätt.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...