Tips på rolig hoj?

HelenaSthlm

Pinglan
Gick med
15 Aug 2004
Hoj
Ducati 749 Biposto
Ja det verkar ju som du fått rekommendationer på allt från v-twin till 3-or och rad-4:a, blir inte lätt det här :).
Ja tycker du ska testa en Ducati Monster. Där har du en rolig hoj som inte gör bort sig på bana. Sen e de väl upp till dig hur mycke pulver du vill ha. Kör själv en S4R som e skitkul, framförallt på bana :tummenupp.

Provkör några hojar så hittar du nog det som passar dig ganska snart.

Du kan välja vilket märke du vill, bara det blir en Ducce.....:D.

Lycka till.

/Petter[/QUOTE

Måste nog testa en o annan Ducce... :)

Jag tycker att man bör se lite till vad man uppskattar. Personligen avskyr jag radfyror, visst det är kul när det kommer vid "en-helvetes-massa-varv" men vem fan orkar varva som en tok. Personlig åsikt, väl märkt.

"Twinnar" gillar jag. Inte vara för ljudet utan att man har pulver i hela registret, just där man oftast ligger. Inte i topp utan lite mittemellan... Jag gillar kraften där jag oftast behöver den. Typ.

Skulle jag gå ifrån V-twin, så skulle jag faktiskt gå på en trippel. Triumph vore det logiska valet (Street/Speedtripple är säkert underbara men jag vill inte ha kåplöst). Är lite av det bästa av två världar. Daytonan 675 hade jag placerat i "stallet", OM jag inte hittat en välbevarad 955:a.

Min rekommendation skulle dock vara en sådan som jag själv kör, Ducati 900 SSie. Kurvglad värre, snygg (enlig mig), gött vrid, trevlig försäkring och världens göttaste ljud (också en personlig åsikt :)).
Vill man ha mer gött mos, ta 1000 SSie.

Ska jag bortse från personliga skygglappar:
Sussy SV 1000
Honda Firestorm
Personlig harakiri,
då jag just rekommenderat MC:s som jag avskyr pga skammlig kopiering av mitt älskade favvomärke. :D

Håller med där, rad4:a är inte så rolig, v-twin däremot. Ok, fina tips, jag ska ut o testa!!!

Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
härligt, var och en rekommenderar vad de själva kör. "radfyra är inte så roligt" ja då har ni inte kört en fireblade eller R1:a .. "monster e skitrolig" - monster 696 kan jag tycka är den i särklass tråkigaste hojen jag kört hittils, man måste nog upp i 1100cc innan det händer något med en ducati.

Jag tror att vad än du väljer ska det vara nägot med mer än 98 hk. kolla också vikt/effektförhållande - (men obs, det skulle gett monster 696 bra betyg med 80 hk/160 kg) och ha det i åtanken när du jämför. De flesta hojar är roliga på sitt sätt, och man tröttnar på de efter ett tag om man inte har köpt det absolut fetaste som finns, för då tröttnar man på den lite senare än vanligt.

Lycka till med valet

CM

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Hojlös för närvarande...
Hade jag vart dig hade jag nog kollat på en R1:a -98/99 faktiskt. I och med att hojen är 10 år gammal rasar premien drastiskt. Jag är kille, 30år och bor i sthlm och skulle betala ca 10500kr/år hos trygghansa, helförsäkrat! Hittar du en i bra skick vilket inte är allt för svårt så lär du nog få "Yieehaa" så det räcker och blir över ett tag.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...