Tips på sköna vägar

Zealot

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Gixxer 600
Igår avverkade jag ännu en tur & glodde på den vackra solnedgången... :D

Nu vill jag att ni delar med er av roliga vägar & köra på. Har säkert varit på en del redan men alla tips är välkommna. Är det sedan vackert runtomkring gör det mig inte direkt besviken...:rolleyes:

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Zealot skrev:
2329369 Igår avverkade jag ännu en tur & glodde på den vackra solnedgången... :D

Nu vill jag att ni delar med er av roliga vägar & köra på. Har säkert varit på en del redan men alla tips är välkommna. Är det sedan vackert runtomkring gör det mig inte direkt besviken...:rolleyes:

Lövstabruk till Ängskär (Hållnäskusten) är en trevlig väg, kanske inte så lång, men J***ligt rolig.
Åkte där får typ en 1 månad sedan, sista biten till Ängskär var kurvig, rolig, hade jämn och bra beläggning.
Hållnäshalvön har flera trevliga vägar, den bästa är som sagt ner till Ängskär.

Åk 76:an ta av mot Forsmark (kärnkraftverket) efter ca 700 meter ta av mot vänster(skyltat Björnäs eller något liknande, kommer inte ihåg exakt vad det står). Den vägen asfalterades för några år sedan, men har tyvärr en del tjälskott. Du kommer fram vid Ängskär. Skapligt fikaställe vid Campingen.
Sedan är det bara att leta sig ut mot Skärplinge eller Lövsta och njuta av vägarna.
Vill du ha ett vackert ställe så rekommenderar jag Fagerviken och Fågelsundet.
En god bit mat kan man få på värdshuset i Lövsta, ganska vackert där också.
//Garfield

Marytwice

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
VFR 750
Jag gillar oxå den vägen :) Om man inte vill åka ända ut till Ängskär och bada i kallt havsvatten kan man alltid låta bli och svänga in till forsmark utan fortsätt mot Lövstabruk, efter ett tag står det tydligt skyltat Berkingebadet i till vänster. Där följer en slingrig grusväg i ca 5km innan man kommer fram till den egen byggda sjön med vattenrutch?banor, fiske, camping och servering

Ett härligt ställe att tillbringa en varm sommardag på

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Lurbo- Örsundsbro- Torstuna(halvtaskig väg mellan Öbro och torstuna. Sväng höger vid stora vägen vid Torstuna, om man inte vill åka grusväg 1 mil ca mot Fjärdhundra)-Efter ågra kilometer vänster mot Fjärdhundra-Simtuna (vänster efter tingshuset/kyrkan, håll höger över liten bro) -Bredsdal (Bred)- Tortuna- Västerås

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...