Tips på skinnjacka

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Jag ska köpa en skinnjacka(mc-jacka) som ska användas för kortare turer. Det jag letar efter är en jacka med bra skydd (axel, armbåge minst) och av bra kvalité(inget överdrivet). Jag har tittat på lite ICON jackor men de kostar ca. 3-6000 kr. Jag undrar därför om ni har några bra tips på jackor.
Jag söker främst en svart jacka efterom att de passar till allt, men jag är öppen för alternativ. Jackan behöver inte heller vara helsvart.
Om ni har erfarenhet av jackan så skriv gärna vad ni tycker är bra(dåligt med jackan och uppskatta priset på den. En bild på jackan skulle också vara bra.
Jag har nu ett helställ men det lämpar sig inte för mindre turer. Det jag dock undrar är om storleken på helstället (54) bör stämma med storleken på jackan med? Jag vet att det skiljer från märke till märke men ändå.
Smärkgränsen på priset sitter väl på 4000 kr och mer bör inte en mc-jacka kosta.

God Jul och tack på förhand!

hehe tänkte föreslå ICON jackorna.. grymt snygga. men kostar juh lite.. funderar på att köpa en men borde inte.. kasst med pengar.. grr.. what to do:)

hehe tänkte föreslå ICON jackorna.. grymt snygga. men kostar juh lite.. funderar på att köpa en men borde inte.. kasst med pengar.. grr.. what to do:)

Jo de är riktigt snygga och på ebay kan man väl få en riktigt snygg för under 4000kr men man vill ju inte slå till på första bästa:rolleyes:

skit i priset, icon rockar:)
lägg till en tusing och ta en sån här

Bifogat

• 34311-3050416.jpg
    34311-3050416.jpg
    72.6 KB · Visningar: 707
Letar oxå efter en jacka, har snöat in lite på ICON's jackor men jag vet inte hur dom är i storlekarna, finns det ngn åf här i svedala ens... :confused:

Jag hade väl iofs tänkt handla direkt från staterna då jag bott/jobbat där & har en massa kompisar som kan skicka grejerna direkt hem dvs INGEN moms & tull på grejerna. :tummenupp

Man kanske ska ta & träna bort lite av julmaten innan man börjar prova ny jacka... :D :D :D

Letar oxå efter en jacka, har snöat in lite på ICON's jackor men jag vet inte hur dom är i storlekarna, finns det ngn åf här i svedala ens... :confused:

Jag hade väl iofs tänkt handla direkt från staterna då jag bott/jobbat där & har en massa kompisar som kan skicka grejerna direkt hem dvs INGEN moms & tull på grejerna. :tummenupp

Man kanske ska ta & träna bort lite av julmaten innan man börjar prova ny jacka... :D :D :D

Japp Stibix i Borås säljer den blandannat :)
http://stibix.jetshop.se/ListProducts.aspx?cat=170

Snabba svar här på Sh... :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Tyvärr så verkar dom inte ha modellerna som jag är sugen på men om man kan kolla hur dom är i storlekarna så kan man ju alltid handla från USA, vi kanske skulle fixa till ett gruppköp så kanske vi kan pressa ner priset ytterligare...

Om det finns intresse så kan jag offra mig & kolla om det går att få ngn bra "deal"... :)

Funderar på ngn av dessa 2... 600$ resp 450$

Bifogat

• ICON TIMAX 2 LEATHER.jpg
    ICON TIMAX 2 LEATHER.jpg
    24.6 KB · Visningar: 188
  • ICON Automag jacket.jpg
    ICON Automag jacket.jpg
    29.3 KB · Visningar: 140
Funderar på ngn av dessa 2... 600$ resp 450$

Har den västra i storlek M. Använt varsamt en säsong och varken vurpat eller liknande. Rengjord samt insmörjd och hänger i garderoben. Ger ni mig ett vettigt bud så kan jag tänka mig att sälja den då jag är sugen på ett helställ!

Hur är den i storleken???

I vanliga fall så behöver jag strl L men ibland så skiljer det ju rätt rejält mellan europeiska storlekar & amerikanska...

Var du nöjd med jackan i övrigt... :confused:

Hur är den i storleken???

I vanliga fall så behöver jag strl L men ibland så skiljer det ju rätt rejält mellan europeiska storlekar & amerikanska...

Var du nöjd med jackan i övrigt... :confused:

Är 176cm o väger 74kg och den är en aning för stor för mig. Är nöjd med jackan för övrigt, snygg och har bra med skydd men som sagt är sugen på ett hellställ.

I somras köpte jag en Scott Indy Leather som jag är grymt nöjd med. Kostade 3595kr. Jag har länge varit på jakt efter en jacka som är lite retrostukad och ändå inte lika dyr som Daineses grejer. Dessutom så har den inte en massa utvändiga nylondetaljer, perforerat skinn, flashiga silverfärgade inlägg eller liknande som många modernare jackor har. Det är ganska så rakt upp och ner en skinnjacka helt enkelt.

Det inbyggda ryggskyddet är ingen höjdare. Det är ett par dm kortare än jackan. Möjligtvis så hade dragkedjorna kunnat få kännas lite gedignare, men hittills så har de iaf hållit.

l8Mzdw6m63lKTcsKcudhOhnTUFO6OLAp.jpg

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back