tips på skivbromslås

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
kommer du ihåg vad det är för batterier i låset?

AAA batterier är det.

Haft mitt ett tag nu och det funkar fint, lite tungt o klumpigt är det så eventuellt blir det till att införskaffa den nyare och lättare modellen. Måste ju kompensera vikten någonstan om jag nu köper en hoj styvt 10-15kg tyngre än nuvarande ;)

Bästa beskrivningen jag kan ge gällande känsligheten på larmet är att det räcker med att jag startar hojen så går larmet, radfuran på 1000cc är väl ändå bland de vibbrationsfriaste men det räcker för att aktivera larmet. Däremot saker som att vrida på tändningen, öppna upp cutsen eller hänga hjälmen på backsspegeln går utmärkt utan att aktivera larmet, om man inte är klumpig vill säga.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Club sporthoj har ett erbjudande med skivbromslås och kätting för 795:-:tummenupp

LÅS-PAKET
BESKRIVNING
Ett låspaket bestående av Skivbromslås SBL-3 + 1,5m Låskätting BKM-8-3A med löpring.
Det naturliga valet för dig som vill låsa din hoj med Sveriges mest sålda låskätting i kombination med skivbromslås.
Kättingen är med dess hårda yta och sega kärna den lättaste, smidigaste och starkaste kedjan på marknaden.
Paketet är godkänt för låsning av MC/EU-moped/Moped/ATV/Snöscooter, detta gäller naturligtvis även vid enskild användning av skivbromslåset.

Art.nr. KA09712
Låskätting BKM-8-3A är testad och intygad av SSF, SBSC enligt Regelverk TFFN 701, utgåva 1
Skivbromslås SBL-3 är testad och intygad av SSF, SBSC enligt Regelverk SSFN 022, utgåva 1
795 kr Ord 1 095 kr
Clubrabatt 300 kr
(alla priser inkl. moms)
Skickas mot 14 dagars faktura efter sedvanlig kreditkontroll. Vid köp av tre eller fler = fri frakt, annars tillkommer 99:- (inkl. moms) i fraktkostnad.
Vi kan även skicka mot postförskott och då tillkommer 186:- (inkl. moms) i postförskottsavgift.
STRANDS
Tel. nr: 0320-450 450
Öppettider: Mån-Fre 8.00-17.00
E-post: order@strands.se
Hemsida: www.strands.se

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Har detecto jag med och är nöjd med det låset.

Ni som vill ha ett skivbromslås med larm som lamslår en tjuv, tror ni också att huslarm är för att fånga tjuven?

Jennie08

- Assbikers -
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
R6a
Även jag har ett detecto skiv & kätting och jag är supernöjd. So far, so good...
Mycket pengar verkar många tycka, men kan jag försöka bidra till att få ha min hoj kvar så ser jag det som väl spenderade pengar. Inget fucko ska få pilla på min hoj obemärkt och även fast det förmodligen inte skulle skrämma iväg någon som verkligen har bestämt sig så låter det tillräckligt för att jag ska höra och ta saken i egna händer :mad:

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Har detecto jag med och är nöjd med det låset.

Ni som vill ha ett skivbromslås med larm som lamslår en tjuv, tror ni också att huslarm är för att fånga tjuven?

Nej men hade hoppats på att jag skulle höra det infrån huset lite tydligare. Har hojen ståendes ute och grannens ungar fick igång larmet men vi hörde det inte förrän de knackade på. Såå lite svagt tycker jag det är för vad som hade behövts hemma ivf. Men som sagt tycker ändå låset är ok för vad det ger sas.

Blessed

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2010
Hoj
kawa 10
var inne på bauhaus i norsborg och såg att de även sålde ABUS skivbromslås OCH hör på detta 230kr BILLIGARE än våra vänner på Lelles i Uppsala och MCvarhuset i stockholm.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Snabb google och jag tror jag hittade låset, ser ju rätt smutt ut. Inte lika heavy duty men de lär nog vara meckigt att få loss för en tjyv iaf.

[YOUTUBE-ID]kvZKrNpzCEA[/YOUTUBE-ID]

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Även jag har ett detecto skiv & kätting och jag är supernöjd. So far, so good...
Mycket pengar verkar många tycka, men kan jag försöka bidra till att få ha min hoj kvar så ser jag det som väl spenderade pengar. Inget fucko ska få pilla på min hoj obemärkt och även fast det förmodligen inte skulle skrämma iväg någon som verkligen har bestämt sig så låter det tillräckligt för att jag ska höra och ta saken i egna händer :mad:

Okej som jag frga innan, skulle du oxå vakna av det om du har hojen ute och sover?

var inne på bauhaus i norsborg och såg att de även sålde ABUS skivbromslås OCH hör på detta 230kr BILLIGARE än våra vänner på Lelles i Uppsala och MCvarhuset i stockholm.

kan jag tnka mig, mc varuhuset har ju ena riktiga overkill priser på vissa saker.

Last edited:

Jennie08

- Assbikers -
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
R6a
Okej som jag frga innan, skulle du oxå vakna av det om du har hojen ute och sover?

Har jag inte tillgång till garage, och måste ha hojen ute över natten så sover jag alltid med öppet fönster och jag ställer alltid hojen precis utanför fönstret. Annars kan jag fan inte somna :rolleyes:
Tveksamt ifall man skulle vakna av larmet med fönstret stängt, men höra det skulle man iaf göra ifall man är vaken och det är tyst i huset. Beror väl helt å håller på hur lättväckt man är också. En annan sover ju som en klubbadsäl när man väl har somnat och då är ett öppet fönster nödvändigt.... :tummenupp

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Har jag inte tillgång till garage, och måste ha hojen ute över natten så sover jag alltid med öppet fönster och jag ställer alltid hojen precis utanför fönstret. Annars kan jag fan inte somna :rolleyes:
Tveksamt ifall man skulle vakna av larmet med fönstret stängt, men höra det skulle man iaf göra ifall man är vaken och det är tyst i huset. Beror väl helt å håller på hur lättväckt man är också. En annan sover ju som en klubbadsäl när man väl har somnat och då är ett öppet fönster nödvändigt.... :tummenupp

exakt man går o tittar i fönstret typ en gång i kvarten, Okej men jag brukar oxå ha fönstret öppet, har garaget på andra sidan stan så d e rätt jobbigt och åka dit varje gång. blir ett sånt iallafall, nån som har abus victory?funkar d till rettan?

gnällhoj.com

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
I landet där döden kommer som en befrielse
Hoj
fyra st nästan nya
Det finns en gammal variant av detecto som lät betydligt mindre
om man kollar det så är duells snälla och byter in det mot ett nyare som låter som det skall

Sova med öppet fönster --- mmmm hoppas att det inte är nedre botten......
man kan ju dra ut en sladd genom hojen som är kopplad till en lampa och ringklocka
om man bryter tråden så lyser och ringer det

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
...
man kan ju dra ut en sladd genom hojen som är kopplad till en lampa och ringklocka
wipers-SCOTCHLOCK.jpg

Ett par sådana, en bit kabel emellan och en avbitartång så knäcker man det larmet på ungefär 5 sekunder.

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Det finns en gammal variant av detecto som lät betydligt mindre
om man kollar det så är duells snälla och byter in det mot ett nyare som låter som det skall

Sova med öppet fönster --- mmmm hoppas att det inte är nedre botten......

Hmm, ja det skulle ju kunna förklara varför jag är mindre nöjd med låset kanske. Tyckte faktiskt att själva signalen lät lite annorlunda men funderade inte mer på det. Har haft mitt lås sedan i tidigt förra våren.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!