Tips på skyddsväst

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Har tänkt skaffa mig ett par kevlarjeans att ha dom där gångerna man ska iväg på en grillning eller bara ner på stan o inte vill gå runt o svettas i ett skinnställ. Då är ju frågan vad man ska ha på överkroppen. Jag åker med en hoddie över skinnstället och tänkte göra det även med kevlarjeansen men en skyddsväst under hoddien skulle ju inte vara fel nu när ja inte har skinnställets skydd där. Har sneglat på Leat 3DF body protector då jag gillar att skydden är så följsamma men det verkar främst som en att den riktar sig till mx och enduro. Någon som har bra tips på en bra skyddsväst (gärna för armar och överkropp) att ha under hoddie?

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05
Funderade själv på handelsbodens kevlarhoodie med inbyggda skydd för axlar och armbågar. Tillsammans med kevlarjeans blir de nog fint om man bara ska finglida hem till kompisar på grillning etc...

Å så ingen ska komma och predika. Givetvis ryggskydd under..

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
pröva dig fram. även fast man kan ställa in dom flesta väldigt bra så har dom olika passform.

mrzigzag

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2012
Hoj
Harley trike
Jag köpte en Leatt 3df Airfit förra veckan och den är mjuk och skön att ha på sig. Tight att få på men när sen sitter den.

Testade den hemma en stund och det blev inte allt för varmt med den på. Dock är ryggskyddet lite kort. Hade gärna sett att det gått ner en bit till och varit lite bredare.

pröva dig fram. även fast man kan ställa in dom flesta väldigt bra så har dom olika passform.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...