Tips på snygg kåphoj, icke fö.k 7

TRoos

Systemutvecklare
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
R6
Hej!

Jag är ute och letar efter en ny hoj till sommaren. Jag känner inget behov av att ha det värsta värsta gällande 600 eller 750, däremot så vill jag ha en snygg motorcykel!

Det känns som de flesta hojjar som är lite mindre effekt ser ut som de värsta blandraserna man kan hitta på en hundmarknad.

Och eftersom jag inte kan hitta någon, så hade jag hoppats på att någon sitter på lite kunskap och minne.

Jag söker alltså en motorcykel (600/750) med kåpor då jag vill åka långt utan mycket luftmotstånd, skall inte vara en r6a i effekt eftersom jag vill hamna utanför försäkrings klass 7. Det sista, den måste se vettig ut! Max 40.000.

Tack på förhand.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Är ju lite svårt att hitta en snygg hoj som ser ut som en sporthoj, utan mkt effekt och som är skön att åka långt på.

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
Om du går upp lite i motorstorlek så får du både en hoj som har både effekt, kåpor och utseende :tuttar

Goldwing-wheelie.jpg

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
GSXR 750

Iaf de lite äldre (som min 96:a) är försäkringsklass 6 :tummenupp

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
GSXR 750

Iaf de lite äldre (som min 96:a) är försäkringsklass 6 :tummenupp

Köp en lott. Alla GSX-R 750 utom årsmodell 88-95 är FKL7
I ditt fall har någon person på FB missat att den din hoj väger 179 kg och har 128 häst :)

De bästa förslagen har redan kommit, YZF750R, Honda VFR och Ducati SS så vad ska jag bidra med då, som är snyggt? Hum...

http://www.blocket.se/stockholm/Superfin_Kawasaki_ZX7R_27102947.htm?ca=17&w=3 Det här är också en vettig motorcykel och utav någon anledning fick jag en bra känsla för säljaren. Ingen aning om vem det är, kanske någon på SH?

Blomkvist_86

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2009
Hoj
Yamaha XT 600 E
Honda VTR 1000 Firestorm, går att köpa underkåpa så får den mycket snyggare utseende.

Blev hyffsat billig på mig 24 år, Eskilstuna när jag kollade på den hos IF. Tror den går som sporttouring i försäkringsklass. En sådan 98/99 årsmodell så bör det väl inte kosta allt för mycket.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
SV1000, dom är väl knappast FK7? Vet att det finns underkåpa till SV1000S...

VTR är redan nämnd, prisvärd och trevlig hoj!

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Köp en lott. Alla GSX-R 750 utom årsmodell 88-95 är FKL7
I ditt fall har någon person på FB missat att den din hoj väger 179 kg och har 128 häst :)

De bästa förslagen har redan kommit, YZF750R, Honda VFR och Ducati SS så vad ska jag bidra med då, som är snyggt? Hum...

http://www.blocket.se/stockholm/Superfin_Kawasaki_ZX7R_27102947.htm?ca=17&w=3 Det här är också en vettig motorcykel och utav någon anledning fick jag en bra känsla för säljaren. Ingen aning om vem det är, kanske någon på SH?

Ducati SS älskar jag iom att jag kör en själv. Men att rekommendera den till att köra långt på... nepp, inte schysst s a s.

Honda VTR 1000 Firestorm, går att köpa underkåpa så får den mycket snyggare utseende.

Blev hyffsat billig på mig 24 år, Eskilstuna när jag kollade på den hos IF. Tror den går som sporttouring i försäkringsklass. En sådan 98/99 årsmodell så bör det väl inte kosta allt för mycket.

Köra långt på den med bensinförbrukning som en större kombi ihop med en bensintank mindre än mina ölglas? :öl
Nej nej nej, obra. Sen är det en äcklig kopia på duccar också med färgvalet "Italian red". Usch och fy! :)

rätt smart att låta andra göra jobbet åt en, bra jobbat grabbar:tummenupp

Om man är okunnig frågar man, besitter man redan kunskapen är det jävligt onödigt att be om råd.
Att hjälp personer som behöver den tycker iaf jag är kul och tillfredsställande.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Tar bort pga inäggets som jag citerade togs bort pga ev. missförstånd.

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SS
Ducati 750 SS, 96:a eller 97:a... underbart vackra och jättebekväma att åka långt på! Bara man står ut första timmen så har det mesta mellan ländryggen och knäna domnat bort, sen ä dä bar å åk! :D

Sen är de billiga också :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...