Tips på spel till nätverk

pg99

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Sala
Hoj
CBR 900RR
Halloj!
Jag och polarna tänkte stänga i oss i helgen och spela lite nätverk,men vad ska vi spela då undrar vi?
Har någon nåt tips på nåt sjyst bilspel och lite skutaspel som man spelar mot varann på?
 

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Ort
På rätt ställe
Hoj
250 excf -07
Halloj!
Jag och polarna tänkte stänga i oss i helgen och spela lite nätverk,men vad ska vi spela då undrar vi?
Har någon nåt tips på nåt sjyst bilspel och lite skutaspel som man spelar mot varann på?

CS är ju ett optimalt fps spel med enorm känsla. Kör gärna äldre versionen 1,5. Annars så har du Doom 1 och 2, gamla godingar. :) Skulle ni endast köra på Lan utan Internet så kan ni kasta in lite botar i CS för att utöka spelarantalet.
Bilspel är jag sämre på men NFS spelen tycker jag fungerar men lämnar över den frågan till dom som kan bilspel bättre.

Lycka till and have fun! :tummenupp
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
eftersom att jag har trillat i nördträsket så måste jag säga hunt :) är sjukt roligt och fruktansvärt stressande, sen att ni antagligen inte kommer att vilja spela det är en annan sak ;)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Vad är Hunt för nåt?

Själv gillar jag Age of Empires, inte alls lika stressigt heller som CS mfl. Men ibland kan det vara skoj med lite drag.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Bästa bilspelet att lana är Juiced! Sjukt kul!

Annars spel som alltid funkar lan: BF2/42, Warcraft, Starcraft, CS, Flatout...
 

FreddaGädda

Guest
1. Tag Quake 2
2. Installera. Funkar att köra direkt ur en enda mapp utan inst.
3. Fixa nya gubbar. Typ katten Gustaf och liknande.
4. Spela in egna ljud till ovanstående gubbar.
5. Lägg in ljuden.
6. Spela och njut.

Polarn och jag gjorde ovanstående. Vi har ägnat många timmar tjutandes av skratt. Priceless när man pepprar nån lustig gubbe som springer omkring och skriker "Aah! Sluta! Ayyyyh! Akta frillan!" :D
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
De ultimata lanspelen för de skjutsugna är:

- Quake 3
- Call of Duty 2
- Vietcong
- CS
- Unreal Tournament (senaste)

Om ni är riktigt många (runt 16 pers) kan ni även pröva att lira klassikern Medal Of Honor - Allied Assault (Omahabeach landstigningen) eller Battlefield 1942.

Om ni bara är några stycken (runt 4 pers) och vill vila höger pekfinger så rekomenderar jag självklart Civilization IV :yoparty
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Star Wars: Republic Commando är sjukt kul multiplayerspel, bra fart och finns små, tajta banor om man är få. Tillhör numer inventarierna när vi lanar... ;)

CS, Age of Mythology, GTA1, Unreal Tournament och Warcraft 3 är andra klassiker...


Om ni är riktigt många (runt 16 pers) kan ni även pröva att lira klassikern Medal Of Honor - Allied Assault (Omahabeach landstigningen) eller Battlefield 1942.

:yoparty
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top