Tips på varma handskar

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Igår kväll åkte jag lite hoj och höll på att förfrysa fingrarna.
Eftersom jag inte vill att säsongen ska vara slut riktigt ännu så vill jag ha tips på VARMA handskar.

Jag har idag några billiga grejer som ser ut som skidhandskar ungefär.

Jag köpte ett par handskar på LIDL :rodnar när dom sålde mc-grejer, när alla andra har blåa fingrar har jag handsvett, nästan ... Jag vet inte om dom säljer dom längre? Billiga ver dom problemet är att innertyget följer med ut ibland.

Ett tipps montera handtagsvärme. Det blit lite toringvarning men det fukar jävligt bra. Underskattat för man kan köra med samma tunna fina hadskar och samma känsla utan behöva byta dessa.

Handtagsvärmare är det enda jag kan tänka mig(har aldrig provat).
Har aldrig hittat en varm handske som funkar att köra med :)

duckie skrev:
Igår kväll åkte jag lite hoj och höll på att förfrysa fingrarna.
Eftersom jag inte vill att säsongen ska vara slut riktigt ännu så vill jag ha tips på VARMA handskar.

Jag har idag några billiga grejer som ser ut som skidhandskar ungefär.

Jag har samma problem, fryser satan om fingrarna/händerna. Men jag har testat allt tunnare och bättre (läs dyrare) handskar med gårtäx och nu börjar det ordna sig...hade astjocka handskar förut och då blev det så att i början av åkningen då det var skapligt varmt ute så svettades jag om händerna, för att allt eftersom det blev svalare framåt åkningen börja frysa pga. mina händer/handskar var fuktiga av svett. Nu åker jag så länge det går utan handskar och tar sedan på mig dom tunna när det blir kallt. Så...ta med dig olika handskar avsedda för olika temperaturer under körningen och byt ibland om du känner dig kall. Dom tar inte så stor plats heller. Jag har mina extra-gloves under sadeln.

Lars :)

Hestra "polismodellen" med fleecefoder funkar hyfsat bra. Eller varför inte prova snikmodellen från början på min hojkarriär: Militärens mc-handskar i skinn med rejäl krage mod1945 och separat yllevante på insidan? Kostade nog inte mer än 150:-/paret allt som allt. Funkar ju för snöskoterkörning så varför inte mc... :) Men det är nog handtagsvärmare du verkligen behöver. :tummenupp Kolla här: http://www.duells.se/katalog/prodfs...1&idbg=&openmenu=&submenulined=&language=1053 Eller: http://www.duells.se/katalog/prodfs...1&idbg=&openmenu=&submenulined=&language=1053

tumhandskar ska det vara om det är riktigt kallt,
fingerhandskar isolerar fingrarna från varandra = obra

På min Xt600:a hade jag handtagsvärmare. Frös aldrig! Enda problemet var att det bara fanns tre lägen: Av-Grillad-Stekt... :3freak

Tiger302 skrev:
På min Xt600:a hade jag handtagsvärmare. Frös aldrig! Enda problemet var att det bara fanns tre lägen: Av-Grillad-Stekt... :3freak

Måste ha varit samma som på Yamaha VMAX-skotern,
körde utan handskar i -10 grader :tummenupp

Jag köpte mig ett par billiga stickade fingervantar (20kr) och ett par fleecevantar (40 kr) på H&M förra veckan. Fingervantarna hjälpte inte mycket, men fleecevantarna funkade kanon! Jag hade ett par billiga Bullfighterhandskar (300 kr) med kevlarskydd för knogar och så, men som var tillräckligt rymliga/töjbara för att köra med vantar innanför. Handskarna var tunna och smidiga innan så det var bra känsla även efter vantarna. :tummenupp Ända nackdelen med handskarna var att de var i kortaste laget... Men var man noga när man klädde på sig så funkade de super! Så 340 kr för ett par handskar med bra skydd och bra värme även i 3 grader är väl ok.... Kan intyga att de skyddar bra när man vurpar också.... :3freak

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick