Tips på vit färg till hojen

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
Hej, ska beställa vit färg till hojen idag. Ska måla om min vfr men kan inte hitta någon snygg solid vit färg med klarlack. Gick runt hos en honda mc handlare häromveckan men de nya viffrarna har pärlemor vit och även cbr och det vill jag inte ha. Tips mottages tacksamt. Någon kanske har en byggtråd med lite bilder eller erfarenhet om det är snyggare med en blåare ton än gul etc?? Blir inte klokare av att gå runt och kolla på bilar heller.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
15645648_10155506178178998_91791034_n.jpg

När jag skulle lacka min så sa jag att den skulle vara så vit det bara gick, så jag tror det blev en obruten basfärg, sen matt klarlack på det. Den blev vit...

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
Sitter och kikar på nätet på bilder och den ser jättefin ut! Dock går det inte se lacken på nära håll. Ska kika på den kulören i morgon om den finns som prov. Hann inte köpa färg igår då de stängde innan jag kom hem så fler tips mottages varmt! :)

Smauland

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Åk till Toyota försäljare och titta om du är intresserad av den lacken. Enklast att se på färdigt fordon. Nu är det ju tyvärr inte så kul att se på bilarnas lack ute på gatan längre.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Annars finns det ju hur många olika pearl lacker som helst helst som du kan ha i det vita. Blå är det vanligaste men blir lite mot det rosa/lilla hållet i solen. Hade kört på orange pearl i.

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
Annars finns det ju hur många olika pearl lacker som helst helst som du kan ha i det vita. Blå är det vanligaste men blir lite mot det rosa/lilla hållet i solen. Hade kört på orange pearl i.

Ville nog inte ha pärlemor effekt. Tror jag.. Men ska kika mer. Blir en sväng förbi Toyota i morgon!

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Kul att tvätta en helt vit hoj :confused: :va

Vet ju hur skoj det är med vita bilar och alla dessa j***a flugor, myggor, älgar osv osv
Blod och gult guck överallt :(

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
Ja faktiskt! En del gillar sånt :tummenupp
Liten hobby jag har är att putsa polera och lackförsegla. En del samlar på frimärken :) förra hojen köpte jag vit kedja till :D

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Lokala Lamborghini-nasaren har en mattvit kärra med smala röda stripes på huven. Riktigt snyggt!

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Honda Firestorm, Triumph Daytona 650, Aprilia RS 125
Jag köpte färg till Raseribilen på Bauhaus (fordonslackerare brukar inte vara så bra på NCS-koder).

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...