Själv letar jag efter en GPS som är helst mindre än 4,3tum, har europakarta, är vattentät, batteridrift på iallafall 4-5timmar och har blåtand så att man kan få ljudet direkt i hörlurarna.
Finns det nån sån? Jag kanske bara letar på fel ställen men hittar då ingen...
kolla in Garmin Nuvi 550
Letade lite och hittade en själv.
Nån som testat Garmins ZUMO 220??
Finns det någon GPS som har riktigt bra batteritid egentligen?
En funktion som jag skulle vilja ha är loggning av färdvägen. Det är ofta jag är ute och råkar hitta fina vägar och sedan när jag kommer hem så har jag inte koll på vart jag varit och hittar följdaktligen inte tilbaka utan vidare.
Vet inte om det fortfarande är aktuellt men om du har en androidlur ska du kolla in följande: http://mytracks.appspot.com/
Garmin Zumo 660 (Även BMW Navigator IV) har den funktionen. Fungerar kanonbra.
alternativ 2 är att köpa någon av dom som egentligen är avsedda för bilbruk och skaffa en tankväska med genomskinlig kartficka. Då kan du få en från 1000 kr och uppåt beroende på vad du har för krav på skärmstorlek och funktioner.
Vill du att den ska gå på eget batteri så är ju drifttiden på det egna batteriet av vikt då den ofta är ganska kort. I storleksordningen 2-4 timmar eller så. Annars kopplar du in ett cigg-uttag till batteriet på hojen så får den ny ström medan du kör och slipper fundera på sånt.
En funktion som jag skulle vilja ha är loggning av färdvägen. Det är ofta jag är ute och råkar hitta fina vägar och sedan när jag kommer hem så har jag inte koll på vart jag varit och hittar följdaktligen inte tilbaka utan vidare.
Är det en bra gissning att Garmins Zumo 550 och Nuvi 550 egentligen är samma gps, eller åtminstonde inte har nån större skillnad på sig.
Hittar inte båda gpserna på samma ställe så jag kan jämföra...vilket borde tyda på att det kanske inte är nån skillnad...
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|