Liquid image har utannonserat en ny kamera i samma klass som gopron.
http://supermotosweden.se/2015/01/ny-produkt-liquid-image-ego-ls/
Va häftigt! Då är det kanske inte alltför många år kvar tills vi får livestreaming i full HD?
Liquid image har utannonserat en ny kamera i samma klass som gopron.
http://supermotosweden.se/2015/01/ny-produkt-liquid-image-ego-ls/
Va häftigt! Då är det kanske inte alltför många år kvar tills vi får livestreaming i full HD?
Jag gissar att den begränsningen sitter i telenätet.
Ego LS har möjligheten till bildöverföring via wifi/4G som kan användas vid liveströmning. Kvaliten då är begränsad till WQVGA för att passa nätets överföringsmöjligheter.
Nej! Ni har fel den har precis släppts i dagarna! Eller ja det finns en kopia med det är inte den jag menar se under:
http://www.sjcam.com/en/cameras/29-...s75-1080p-60fps-wifi-sport-action-camera.html
https://www.youtube.com/watch?v=5Avz31Waq1Y
Om DU enbart har använt gopro, hur kan DU då veta att de är bäst?Har kört med GoPro i åratal och kommer fortsätta med det för man gör enligt mig bäst kameror med bäst bildkvalitet. Har haft min GoPro Hero4 Black Edition i ca 3 månader och är hur nöjd som helst. Rekommenderar er alla att köpa en.
Är det värt med en sån här filmkamerapryl? funderar på en gopro men blir livet roligare med en?
Ska man välja gopro 4 silver eller black edition?
Om DU enbart har använt gopro, hur kan DU då veta att de är bäst?
Måste man inte testa olika kameror innan man gör en bedömning?
Beror på. Kör du bana? Jag använde min till gatan i början men det blir inget mer filmande på gatkörningar
Jag tycker det är trevligt att kolla på mina inspelningar hur jag kör osv, speciellt nu under vintern.
Funderar på att ta med den till fjällen nästa helg också.
Jag behöver inte testa andra för att veta, räcker att ladda ner klipp från "konkurrerande" kameror från Vimeo eller andra sidor där komprimeringen inte är lika påtaglig som på YouTube (eller så kontaktar man personen som har lagt upp klippet från kameran i fråga och ber om ett klipp i okomprimerat format, förutom den komprimering som kameran gör när den filmar) så ser man att GoPro ligger ljusår före sina "konkurrenter".
Njae ingen bana för tillfället men man vet ju aldrig vad framtiden har att erbjuda.
Tror att jag kan hitta hur mycket att filma som helst men problemet är ju allt efterarbete med redigering osv.
Det känner jag rent spontant att det kan bli lite jobbigt och tålamodskrävande
En tanke som slog mig, Hur stor är chansen om man råkar filma sin inspirerade körning och har exempelvis ett youtubekonto kopplat till sig där man lägger upp desa filmer, håller det i rätten tro?
Ljusår säger du
Ser man till "bang for the buck" så ligger gopro ljusår efter.
Vill man betala ~4500 för något som är marginallt bättre än något för 2000kr mindre, be my guest.
Blu-ray har också bara marginellt bättre bild än DVD. Eller hur?
GoPro med ProTune smiskar banan med sina "konkurrenter". Vi kommer inte längre i denna diskussion.
Eh, nej?
En DVD-skiva ger dig 720x576 eller lägre (beroende hur gammal skivan är) medans en blu-ray ger dig 1920×1080.
STOR skillnad.
Ja, nu kan det sluta på tre sätt.
1) Jag får skicka tillbaka den och får pengar tillbaka (minus porto).
2) Jag får skicka tillbaka den men portot blir så dyrt att det inte är värt det, då säljer jag den för några hundralappar.
3) Jag får inte skicka tillbaka den, då säljer jag den för några hundralappar.
Jag är glad om ni andra får nytta av min läxa.
Äh vafan! Släng upp den i ett omklädningsrum på HM eller nåt, den hade väl wifi Hahaha
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|