Tipsa mej om en lätt mc..

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
Saabmosare skrev:
2229364 Om du vill ha en rolig hoj skulle jag tipsa om rs. Nu har jag inte kört allt för mycket men grummt nöjt med hur min gick kombination med utseende. Men de finns en hake, du måste vara berädd på att hojen kan rasa, och de är inte billigt att laga oftast, är du inte berädd på att de kan rasa, köp en annan hoj.
Annars är det mitt tips.

Måste bara säga en sak här !!!
En RS funkar och går hur bra som hellst ifall man bara sköter om den, kör på rätt olja, byter kolven relativt ofta (1200mil) och lite annat.

Min RS har inte rasat och den har gått som en klocka och den har gått 1800mil!

Jag tycker inte man skall bara berädd på att den rasar, sköt bara om den så funkar den hur fint som hellst !!!

MVH your fast_aprilia_rs
 

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
fast_aprilia_rs skrev:
2231126 Måste bara säga en sak här !!!
En RS funkar och går hur bra som hellst ifall man bara sköter om den, kör på rätt olja, byter kolven relativt ofta (1200mil) och lite annat.

Min RS har inte rasat och den har gått som en klocka och den har gått 1800mil!

Jag tycker inte man skall bara berädd på att den rasar, sköt bara om den så funkar den hur fint som hellst !!!

MVH your fast_aprilia_rs


Precis sådär sa förra ägeren till men hoj med, Jag kom en mil.! Den hade då gott 200 mil med allt vad nytt heter i motor.
 

Filif

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Falun
Hoj
Honda nsr
Nsr

Tjenare.. Gillar hur NSR R ser ut

VA är skillnande förutom utsendet? och en kille i tyskland säger "Modell JC 22, Farbe schwarz - gelb, gedrosselt auf 80km/h, nur im Sommer gefahren" MEnar han att den toppar 80Km/h?. Trodde dom gick snabbare? :(

Tacksam för svar :D
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Filif skrev:
2233041 Tjenare.. Gillar hur NSR R ser ut

VA är skillnande förutom utsendet? och en kille i tyskland säger "Modell JC 22, Farbe schwarz - gelb, gedrosselt auf 80km/h, nur im Sommer gefahren" MEnar han att den toppar 80Km/h?. Trodde dom gick snabbare? :(

Tacksam för svar :D
Eftersom Tyska maskiner ofta är extremt strypta (tror de har två olika lätt mc kort typ) gör at den NSR:en är strypt till 80 km/h
 

Filif

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Falun
Hoj
Honda nsr
Lundgren skrev:
2233064 Eftersom Tyska maskiner ofta är extremt strypta (tror de har två olika lätt mc kort typ) gör at den NSR:en är strypt till 80 km/h

Är det lätt att ta bort stryptningen? och hur fort går den då ungefär?
Äre schyst drag på en skala 1/10 ?
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Filif skrev:
2233070 Är det lätt att ta bort stryptningen? och hur fort går den då ungefär?
Äre schyst drag på en skala 1/10 ?
Vet inte riktigt hur den är strypt, om den är strypt i cdi boxen eller hur det är. Vet att DT:n är det iaf och på dem är det bara till o köpa en ny cdi box. Vet inte om nsr:en är likadan? Oftast är de ju strypta i krök och insug.
 

Filif

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Falun
Hoj
Honda nsr
Lundgren skrev:
2233085 Vet inte riktigt hur den är strypt, om den är strypt i cdi boxen eller hur det är. Vet att DT:n är det iaf och på dem är det bara till o köpa en ny cdi box. Vet inte om nsr:en är likadan? Oftast är de ju strypta i krök och insug.

Hmm okej.. kostar en sådan ny uingefär?.

OCh vet du ungefär hur fort den går efter man har tagit bort strypningen?
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Filif skrev:
2233091 Hmm okej.. kostar en sådan ny uingefär?.

OCh vet du ungefär hur fort den går efter man har tagit bort strypningen?
150-160 mätarfart ungefär. En ny cdi kostar väll uppåt en 1500 kr, nej vänta nu. Det sitter en "blackbox" på dem ja. Då är det inga problem i så fall. Då är det ju bara o koppla bort den.
 

Filif

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Falun
Hoj
Honda nsr
Lundgren skrev:
2233097 150-160 mätarfart ungefär. En ny cdi kostar väll uppåt en 1500 kr, nej vänta nu. Det sitter en "blackbox" på dem ja. Då är det inga problem i så fall. Då är det ju bara o koppla bort den.

Om man gören ostypt i sverige. Gåren att besikta då? (sry är lite för mkt nybörjare på det här man det blir bättre)
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Filif skrev:
2233117 Om man gören ostypt i sverige. Gåren att besikta då? (sry är lite för mkt nybörjare på det här man det blir bättre)
Såhär säger regelboken.
En lätt mc får ha max 125cc och 11kw (ungefär 15 hk)
En ostrypt NSR (den nya modellen) har ungefär 27 hk ostrypt ungefär 20 kw.

Detta innebär att den skall registreras in i Sverige med den strypningen på t.ex men sedan kan du ju ta bort den och köra ostrypt då sannolikheten att du skall åka dit för polisen är 1 % kanske mindre till och med. De gånger det sker komplikationer är vid olycka då försäkringsbolgat inte behöver betala ut pengar till dig för att den inte är registrerad för den effekten, eller iaf inte försäkrad för den effekten.

Majoriteten A1 åkare kör ostrypt.
 

Filif

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Falun
Hoj
Honda nsr
Lundgren skrev:
2233139 Såhär säger regelboken.
En lätt mc får ha max 125cc och 11kw (ungefär 15 hk)
En ostrypt NSR (den nya modellen) har ungefär 27 hk ostrypt ungefär 20 kw.

Detta innebär att den skall registreras in i Sverige med den strypningen på t.ex men sedan kan du ju ta bort den och köra ostrypt då sannolikheten att du skall åka dit för polisen är 1 % kanske mindre till och med. De gånger det sker komplikationer är vid olycka då försäkringsbolgat inte behöver betala ut pengar till dig för att den inte är registrerad för den effekten, eller iaf inte försäkrad för den effekten.

Majoriteten A1 åkare kör ostrypt.

Okej tack så mycket för hjälpen.. det uppskattade jag mkt :)
 

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
Triumph Daytona 650
Filif skrev:
2233041 Tjenare.. Gillar hur NSR R ser ut

VA är skillnande förutom utsendet? och en kille i tyskland säger "Modell JC 22, Farbe schwarz - gelb, gedrosselt auf 80km/h, nur im Sommer gefahren" MEnar han att den toppar 80Km/h?. Trodde dom gick snabbare? :(

Tacksam för svar :D


det betyder såhär på ett ungefär modell JC "" färg- svart och gul, går "mist tror jag att det är" i 80 km/h , bara kört med den på sommaren. det är nog lite fel. jag är inget tysk profs precis men ungefär så blir det. :fyllisar
 

Alexzi

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
125cc
jag hittade en NSR -02 för 10.000 i tyskland och där stog det att den va 4-T men jag hade ingen aning om att NSR fanns i 4-T också om den infon nu stämmer om denna NSR:en...
Men men jag får se var jag köper den men det ska vara en svart NSR -02 och ska eventuellt dekalstrippa den efter ett tag;P
Förresten jag har hittat en på blocket men är den värt detta priset:

29.900Kr

Century Gothic]Honda NSR 125 -01
Årsmodell: 2001
Mätarställning: 2900mil
Färg: Svart/Silver
Typ: Sport
Info: Lätt mc Honda NSR125 Årsmodell 2001. Svart. 2900 mil. Däck 40 %. Nybesiktigad utan anmärkning. Dokumentation. Servicebok. Ny kolv och cylinder. Kvitto finns.
Registreringsnummer: PBJ926
 

Farmarn

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2005
Ort
Östersund
Hoj
Gammalt rat
Jag tycker att du ska satsa på att hitta en 125:a i sverige först.
när folk importerar så blir det ofta dyrare än vad dom tänkt sig.
sen så har importerade cyklar lägre andrahandsvärde än motsvarande
svensksåld. sen om du köper en svensksåld så slipper du reg besiktning som går på någon tusenlapp.
 

Alexzi

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
125cc
Farmarn skrev:
2233588 Jag tycker att du ska satsa på att hitta en 125:a i sverige först.
när folk importerar så blir det ofta dyrare än vad dom tänkt sig.
sen så har importerade cyklar lägre andrahandsvärde än motsvarande
svensksåld. sen om du köper en svensksåld så slipper du reg besiktning som går på någon tusenlapp.
jo men du tjänar mycket på det låt oss säga 15.000 kr och du hämtar den själv i tyskland och det kostar inte mer än 1000 kr att åka dit och att regga om den med besiktning och allt kostar kanske 4000 max så du tjänar 15.000 på det och dom jag har sett kostar 28-30.000 kr men sen är det frågan om man pallar regga om den och besiktia den vilket jag lätt skulle gjort om jag tjänat dom cashen..
 

Farmarn

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2005
Ort
Östersund
Hoj
Gammalt rat
Alexzi skrev:
2234103 jo men du tjänar mycket på det låt oss säga 15.000 kr och du hämtar den själv i tyskland och det kostar inte mer än 1000 kr att åka dit och att regga om den med besiktning och allt kostar kanske 4000 max så du tjänar 15.000 på det och dom jag har sett kostar 28-30.000 kr men sen är det frågan om man pallar regga om den och besiktia den vilket jag lätt skulle gjort om jag tjänat dom cashen..

Om man räknar på alla extra kostnader som t:ex
Lönebortfall då man tar ledigt för att åka ner till tyskland.
hyra av eventuell släpvagn då man inte har någon.
bränslekostnader (soppan är inte gratis nuförtiden)
Tyskland är stort man kanske måste övernatta (inte gratis).
Mat.
 

Alexzi

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
125cc
MRJaggu skrev:
2234175 Först å främst så SPARAR du pengar om du importerar.

men 15.000:- nä knappast
Han vill ha 1000€ för den och min fassa hyr lastbil gratis och mat är ju inte dyrt men ja det beror ju på vart i tyskland han bor också men man tänar ju iaf 10.000 på det om inte lite till + att man kan dra med sej litta bir hem också;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top