Tisdagsträning på Sviestad 29/4

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Berätta, berätta allt! Berätta vad jag missade och gör mig grön av avund. Vilka var där, vilka vurpade och var, tider, men framförallt hur gick ex-crallehojen och vem är den nya lyckliga ägaren?

Bifogat

• jealous1.jpg
    jealous1.jpg
    26.6 KB · Visningar: 274

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Ex-Crallehojen gick på bakhjulet på trean. 125 hk på hjulet, serni...

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Bildbevis finns!!!!! Missilen stod lesen på skamkärran med en glad gsx1100r vid sidan om!

torpan har skördat ännu ett självförtroende!

BrInK skrev:
klota han??? skada han sej? hoppas inte?
torparen?? eller säkert efter rakan??
vavava??? :confused:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Helt underbar träning, ösregn och blå himmel, banan va blöt hela tiden, det går att köra ganska fort i blötan, dock kan jag avråda att ge fullt på ettan med 145 pållar på slangen, jag highsidade i torparn efter 2.5 timme och kasade på banan x antal meter i x kilometer i timmen, kåpa + glas spräckt, handskarna och stället skrapades.

Det kostar inget att klota, min RR försäkring täcker alla skador, Svemo lagar hojen gratis ;)

Tack LMS för en perfekt träning, synd att det kördes lastbil åt fel håll på banan.

/K.Lotsmurfen

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
GSXR1100R skrev:
Helt underbar träning, ösregn och blå himmel, banan va blöt hela tiden, det går att köra ganska fort i blötan, dock kan jag avråda att ge fullt på ettan med 145 pållar på slangen, jag highsidade i torparn efter 2.5 timme och kasade på banan x antal meter i x kilometer i timmen, kåpa + glas spräckt, handskarna och stället skrapades.

Det kostar inget att klota, min RR försäkring täcker alla skador, Svemo lagar hojen gratis ;)

Tack LMS för en perfekt träning, synd att det kördes lastbil åt fel håll på banan.

/K.Lotsmurfen

Geyser-Micke och Regn - ett symbiosförhållande....

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
GSXR1100R skrev:

/K.Lotsmurfen

Full gas ut ur torparn på ettan i blött? Det låter som ett säkert kort för en krasch...
Gick det bra i övrigt då?

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Hmm.... Var det inte Cralle som här på listan sa att han hade som mest 120hk på slangen på sina hojar? :D

Mattias skrev:
Ex-Crallehojen gick på bakhjulet på trean. 125 hk på hjulet, serni...

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Så som din hoj lät, så hade du väl bara 45hk?? :D

Sen var det lite skoj att höra hur radiokommunikationen gick mellan flaggvakterna:

-Det är en kille här på en grön hoj, han kör jättelustigt i torparn, och sakta går det också.....

Lite senare:

-Nu har den gröne kraschat, skicka skamsläpet!!

Pååt igen bara. Nästa gång du kommer till Sviestad, fråga någon som kan banan hur du ska åka i torparn, å ge f-n i ettan helt å hållet. Den behövs bara i starten!

GSXR1100R skrev:

/K.Lotsmurfen

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
EazyLiving skrev:

Sen var det lite skoj att höra hur radiokommunikationen gick mellan flaggvakterna:

-Det är en kille här på en grön hoj, han kör jättelustigt i torparn, och sakta går det också.....

Lite senare:

Pååt igen bara. Nästa gång du kommer till Sviestad, fråga någon som kan banan hur du ska åka i torparn, å ge f-n i ettan helt å hållet. Den behövs bara i starten!

Hehe, kan vi inte spela in flaggvaktsamtalen och sända ut det i etern :)
Visst blir det pinsamt när man får höra nåt om sig själv, men det får man väl bjuda på :)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
EazyLiving skrev:

Lite senare:

Kul att du tog med lap timer sändaren.... ;)
Jag ska förklara detta med lastbilen åxå, han körde när det va avflaggat men inte så smart att köra upp mitt i kurvan med en lerig lastbil, ingen fara men jag blev lite förvånad att se lastbilar på banan.

Att ta torparn i regn första gången som man kör där tillsammans med motard och 250 och annat är inte så enkelt, kul bana va det och det ska bli roligt att prova den i torrt.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning