TisdagsTur™ 1 Juli

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Nej, det är hon tydligen inte, ligger på intensiven, tydligen värre än det först verkade

Intensiven!? :skrämd Det trodde jag aldrig, hon som verkade vara helt opåverkad efter avåkningen...

Tur att vi var förståndiga nog att övertala henne att inte röra sig / ta av hjälmen i onödan innan räddningspersonal kommit på plats.

Önskar henne ett snabbt tillfrisknande och att hon inte blir avskräckt från mc körning efter denna tråkiga händelse.

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
Roger kände ju henne, men han är inte aktiv på forumet, så jag svarar.

Nej, det är hon tydligen inte, ligger på intensiven, tydligen värre än det först verkade
vill inte säga mer just nu, men återkommer när jag vet mer.

Ojoj, får hoppas att det ordnar till sig då!

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Lite info om tjejen

Hon hade lite ont i bröstet/magen på olycksplatsen
och inne på sjukan, så hittade dom inget fel
efter diverse prover som inte var normala, så blev hon skickad till skiktröntgen, där fann dom att hennes lever hade brustit/blivit hål på.
(styret i magen?)

Efter konsultationer med kirurg, så kom dom fram till att ordentlig vila skulle göra så att den självläker, så hon slipper operation. så det blir att ta det lugnt i 2 månader

Dock så kommer hon att få ligga kvar ett par dagar för observation.

(alla uppgifter är andrahanda)

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Aj då, det lät inte bra alls. Levern är inget man ska leka med. Väldigt stora risker med att förblöda internt vid skador på levern. Hade skadan varit värre, hade det kunnat gå riktigt illa där på olycksplatsen.

Det tog minst 20 minuter innan ambulansen kom och de hade inte heller kunnat göra något på plats... Hur som helst är det tur att skadan inte är värre än vad den är.

Hoppas nu hon gör som doktorn säger och tar det riktigt lungt ett bra tag framöver så levern får vila och läka i lungn och ro :nurse

Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Ni som var med på platsen kan väl hälsa på henne och ta med ett gäng tidningar och nått att tugga på. Brukar ju bli sjukt långtråkigt på sjukhus.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Var det ok trotts omständighererna?

jodå, jag köpte en blomma, Amelia & en påse gottis till henne från oss alla & åkte upp till halv sju, stannade 1½ timme & pratade lite skit.
Hon var pigg & lätt skämtsam, verkar inte alls rädd för att sätta sig på hojen igen.

svullen armbåge (vanlig skada vid mc olyckor)
öm axel, skrapsår, lite ont i ett knä, så dom ska kolla om det är korsbandet?/ledbandet ?

får troligtvis ligga tills på måndag, då man oftast inte blir utskriven under helgdag

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jasså hon överlevde, bra ju.

Men vad hände då? Skulle tempot upp som vanligt så hon inte kunde behärska hojen för att hon var orutinerad?

Likadan olycka som WW utanför Klippan eller?

Trafikreglerna finns av en anledning - köra som många gör i dessa grupper hör hemma på banan.
En del kanske stannar hemma för att de tror att de blir frånåkta men fler avstår nog för att det körs helt onormalt i dessa grupper - inga typiska mcgäng nämnda.
Många gånger har man inte råd att "testa" sina färdigheter när man kör i trafiken, det är det banan finns till för.
Jag tror nog hellre du, WW, hade åkt av som du gjorde lite hellre på Knutstorp än ut i skogen där du for - har jag fel?

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016

Men vad hände då? Skulle tempot upp som vanligt så hon inte kunde behärska hojen för att hon var orutinerad?

Likadan olycka som WW utanför Klippan eller?

Trafikreglerna finns av en anledning - köra som många gör i dessa grupper hör hemma på banan.
En del kanske stannar hemma för att de tror att de blir frånåkta men fler avstår nog för att det körs helt onormalt i dessa grupper - inga typiska mcgäng nämnda.
Många gånger har man inte råd att "testa" sina färdigheter när man kör i trafiken, det är det banan finns till för.
Jag tror nog hellre du, WW, hade åkt av som du gjorde lite hellre på Knutstorp än ut i skogen där du for - har jag fel?

fattar inte vad min olycka har att göra med detta bara.

o så du vet, så gick hastigheten 20 km/h UNDER gällande hastighetsbergänsning när olyckan inträffade.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
fattar inte vad min olycka har att göra med detta bara.

o så du vet, så gick hastigheten 20 km/h UNDER gällande hastighetsbergänsning när olyckan inträffade.

Jag tänkte det också.

Okej, vissa är väl bara olycksdrabbade då nån gång.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
det låter som att man kan va sugen på en runda i helgen ja.
säg bara till när.

Jag är på! var så jävla trist att sitta på jobb när ni körde idag:gnissla

Jag ska inleda förhandlingar med Tingeling. Läge för henne att inviga nya hjälmen. :hjälm
Söndag vid 10-tiden då eller?

Det blir ingen söndagstur för mig, hade glömt bort att jag ska på 30 års fest ikväll, så då är man nog inte så lämplig att sätta sig & spaka hojen dagen efter.

Så jag slänger mig på hojen & tar en tur nu innan festen i stället.. är någon sugen på att möta upp någonstans, så bara slå en pling 0707-817993

// Henke

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike

Men vad hände då? Skulle tempot upp som vanligt

Numera går det VÄLDIGT lungt i den lungna gruppen på TT...

Och då är jag inte ironisk...

Även jag hoppar över söndagsturen idag. Brorsan (motorrad) gifte sig igår :tummenupp

Du får hänga med på en TT och se själv hur snälla vi är i den lungna gruppen, har inte sett till dig på ett bra tag.

Snygg 7-seriesamling du har förresten :tummenupp Mina favoritglidare genom tiderna. Har själv ägt ett flertal e-32 750.

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...