TisdagsTur™ 16 Juni

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Då var det snart dags igen för TisdagsTur™ (TT)
Väderutsikterna för Tisdagen kan du se nedan

radaranim2.gif

sydnytt1.jpg

ALLA är välkomna att hänga på.

Blir vi många så delar vi upp oss i 2 grupper, en snabb & en mindre snabb. Är du ny på hoj eller inte har kört i grupp med oss tidigare, så bör ni tänka er för både en & två gånger när ni väljer grupp samt placeringen i gruppen, då tempot på de kurviga vägarna är "inspirerat".

Har ni inte kört med oss tidigare, så passa gärna på att läsa
R.O.H Gruppkörregler innan ni kör med oss.

En annan tråd som är nyttig att läsa, är AMBULANS sticky
I fall ni kommer först till en olycka.

Som vanligt blir det ca: 15-20 mil på fina vägar, ett par stopp, med chans att både tanka & att fylla på vätskereserven.
Men kom gärna fulltankade till samlingen, då planerna kan ändras.

Samling på YC (Yamaha Center) Helsingborg
Vill ni snacka lite skit, kom tidigt, för beräknad avfärd är ca: 18:00

Ni som kan ställa upp som Reisleiter, kan gärna skriva upp sig
även sistemän/kvinna behövs

---------------- Kopiera & fyll i namn ----------------
1.
2.
3.
4.
5.
---------------- Kopiera & fyll i namn ----------------

REGNAR DET, SÅ STÄLLS TT'N IN

Jag kommer inte att köra på TT denna veckan heller, då hojen inte är klar efter min olycka med haren
men dyker säkert upp o säger hej iaf

Mvh Henke

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Hahaha, jag kanske kommer (regn och åska förmodligen), skiten fungerar så det är inte omöjligt att jag följer med.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Grus:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet

Vafan tänker dom på när dom lägger ut det som dom gör:gnissla

Sen bör nog reisleiters läsa igenom detta. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=40724 Visst kan dom snabba hålla sitt eget tempo men då ser man till att ha en samlingsplats eller inväntar dom som är nya/oerfarna. Enligt mig så kör vi TT för att ALLA skall kunna hänga med:tummenupp

Måste säga att dagens TT var ett av dom sämsta jag varit med om.
Om det behövs kanske man borde införa en MT OT ToT FT LT ST eller som idag en RT för er som inte anser att vi kör tillsammans på ett TT:gnissla:gnissla

Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Grus:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet

Vafan tänker dom på när dom lägger ut det som dom gör:gnissla

Sen bör nog reisleiters läsa igenom detta. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=40724 Visst kan dom snabba hålla sitt eget tempo men då ser man till att ha en samlingsplats eller inväntar dom som är nya/oerfarna. Enligt mig så kör vi TT för att ALLA skall kunna hänga med:tummenupp

Måste säga att dagens TT var ett av dom sämsta jag varit med om.
Om det behövs kanske man borde införa en MT OT ToT FT LT ST eller som idag en RT för er som inte anser att vi kör tillsammans på ett TT:gnissla:gnissla

Vad hände?

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Yamaha R7, 2022
Var det ni eller en del av er som var och körde nere vid Trollenäs och Eslövs hållet igår vid runt åtta tiden?

Om det var det så måste jag säga att ni var ena riktigt jävla urkorkade nötter för jag var ute och körde med min tjejkompis som övningskörde och när vi kom vid trollenäs och kurvorna där så nog fan skulle det köras om mitt i kurvan och näst sista personen höllt på att preja av min tjejkompis från vägen när kurvan var som skarpast. Det var liksom no respect för övningskörning. Blev så jäkla förbannad att jag var på go väg att blåsa ifatt och sparka av killen från hojen.

Var bara sista killen i gruppen som körde en grön Kawasaki ZX10R som visade gott omdöme och vänta tills kurvorna var slut och sen höllt gott mått i sidled när han väl körde om när det var raksträcka och kunde göra det utan fara för någon annan.

Hoppas verkligen inte att det var någon av er som var där för jag vill inbilla mig att vi helsingborgstomtar har lite mer respekt för andra sporthojare i trafiken och framförallt när det var övningskörning på G.

Last edited:

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Ajaj, det lät inte bra. Taskigt omdöme är bara förnamnet. :ajjabajja till de som känner sig träffade.

Själv blev jag Wilcan, VBK, Hayabusapilot och en annan kille på en grön Kawa frånåkta redan i början av rundan. :6surkart

Min TT prämiär blev till att köra "enduro" på den idiotiskt igengrusade Bassholmavägen :huvet med avslutning med en god mjukglass i Båstadshamnen.

Ha det fint allihopa.

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad