Tisdagstur™ 6/8

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Även jag tackar för den första och trevliga rundan, kul att det sköts snyggt! / Vasilis

tack själv, alltid kul med nytt folk som delar intresse

en sak jag la märke till vid McDonalds var att du körde i vanliga byxor & gympaskor.

jag vill inte låta gammal, tråkig & säga till dig hur du gör, men vi brukar inom våra gruppkörningar säga till folk att ha komplett utrustning. med det innebär inte det att du behöver raceställ, utan mc jeans, goretex, skinnställ, stövlar duger alldeles utmärkt.

detta är för ditt eget bästa, då turen oftast går i inspirerat tempo & inte till närmaste badstrand.
jag har sett en del olyckor & riktiga skydd gör sitt jobb

hoppas du inte tar illa upp

// Henke

Onedreamer

Dream on....
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Honda VTR1000F -98
tack för en trevlig tur allihopa även om jag pga skallebank fick hoppa av i ljungbyhed. Efter mat och vila så är man på topp igen :banana

Kul och se både nya och gamla förmågor och hoppas på fler härlig TT framöver med er :tummenupp

//Christofer

Grekooz

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2013
Hoj
gsxr k6
Nejdå inget att ta illa upp för. Brukar använda skinnbyxa och stövlar, men när det är så jääkla varmt så blir det svettigt med skinn. Aja man får väl skärpa sig..

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Nejdå inget att ta illa upp för. Brukar använda skinnbyxa och stövlar, men när det är så jääkla varmt så blir det svettigt med skinn. Aja man får väl skärpa sig..

:) Ja hur det än är så är rätt skydd det enda vi har för att minimera att akuten inte behöver ta fram rotborsten för att få bort grus ur skrapsåren om olyckan är framme.

Men det var en trevlig runda iaf:rock

MrNinjaMan

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2013
Hoj
Kawasaki Ninja zx6r 08
hoppas att det löser sig.

åk ut o prata med johan på Påarps mc-service

Jag var där igår och han provade men kunde inte säga exakt vad det var..Det var ingen fara att köra med det iallafall! Men jobbigt som fan när nått inte är som de ska vara.. Han sa åt mig att slita på kopplingen, dra lite dragracing så körde hårt som fan på hemvägen men det hjälpte inte så funderar på om man skulle ta o byta olja o filter i helgen..

Dock står de i boken att vid filter byte bör man låta en auktoriserad kawa verkstad göra det, kan man skita i det och ändå göra det själv ?

Grekooz

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2013
Hoj
gsxr k6
Yes olja och filter kan du byta själv, inte lönt att lämna in den för oljebyte. Bara låt motorn bli riktigt varm innan du tömmer oljan. Tror dock inte kopplingen har något med det att göra. Lycka till ! :)

MrNinjaMan

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2013
Hoj
Kawasaki Ninja zx6r 08
Vettifan vad det kan va för fel, pressade kopplingen rätt bra i onsdags påväg hem från Påarp sen har den stått tills idag och första 3 min gick den normalt igen sen kom det tillbaka igen...

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Vettifan vad det kan va för fel, pressade kopplingen rätt bra i onsdags påväg hem från Påarp sen har den stått tills idag och första 3 min gick den normalt igen sen kom det tillbaka igen...

Du använder kopplingen för mycket. Det är felet. Den används från stillastående till 1:an. PuNGt!

MrNinjaMan

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2013
Hoj
Kawasaki Ninja zx6r 08
Hur uppenbarar sig felet? *nyfiken*

När jag ska dra iväg och släpper ut kopplingen ( såfort dragläget börjar ) börjar han kugga som fan men sen när jag släppt ut kopplingen helt känns det inte längre...

Ringt Gerts också och inget fel dom hade hört om innan.
Frågan är ju vart man vänder sig!

MrNinjaMan

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2013
Hoj
Kawasaki Ninja zx6r 08
Du använder kopplingen för mycket. Det är felet. Den används från stillastående till 1:an. PuNGt!

Använder den normalt i vanliga fall men han bad ju mig slira o slita som fan på kopplingen för se om de skulle hjälpa, var ju endast därför jag körde hårt med den!

Jasså hur tänkte du jag skulle få i 2:an - 6:an ?

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Jasså hur tänkte du jag skulle få i 2:an - 6:an ?

Genom att upprepade gånger röra främre delen av vänstra foten nedåt, samtidigt som den appliceras
på tingesten som sticker ut på denna sidan av fordonet. Gör det ont i ljumsken är du för långt bak, denna tingest är för ev. sällskap av chey. Stramar det i arselet, är du för långt fram. Denna tingest vilar handen på.

OBS!: Kom på nu att du kör Kawa, då Cheyhojar ej går att få raceväxlade, så skall foten upprepade ggr lyftas i främre delen.:D

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...