Tisdagstur™ 6/8

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
Skumt som fasen. Jag har aldrig hört något liknande, men ett tips är att ringa Costas
(eller Costa, tror jag mekanikern heter) på Bröderna Nilssons MC. Det lilla jag har
varit i kontakt med företaget har varit väldigt bra jämfört med många andra mc-firmor.

Hoppas det löser sig!

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
Japanese steeeeeel
Genom att upprepade gånger röra främre delen av foten nedåt, samtidigt som den appliceras
på tingesten som sticker ut på denna sidan av fordonet. Gör det ont i ljumsken är du för långt bak, denna tingest är för ev. sällskap av chey. Stramar det i arselet, är du för långt fram. Denna tingest vilar handen på.

OBS!: Kom på nu att du kör Kawa, då Cheyhojar ej går att få raceväxlade, så skall foten upprepade ggr lyftas i främre delen.:D

Ehh va? Vad i heeeelvete har du nu rökt?!?!?! Jag börjar bli orolig

MrNinjaMan

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2013
Hoj
Kawasaki Ninja zx6r 08
Skumt som fasen. Jag har aldrig hört något liknande, men ett tips är att ringa Costas
(eller Costa, tror jag mekanikern heter) på Bröderna Nilssons MC. Det lilla jag har
varit i kontakt med företaget har varit väldigt bra jämfört med många andra mc-firmor.

Hoppas det löser sig!

Okej får väl glida förbi där också i veckan.. Man jobbar ju över hela tiden så man hinner ju knappt till firmorna innan stängnings dags..

Tack för tipset iallafall!

MrNinjaMan

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2013
Hoj
Kawasaki Ninja zx6r 08
Genom att upprepade gånger röra främre delen av foten nedåt, samtidigt som den appliceras
på tingesten som sticker ut på denna sidan av fordonet. Gör det ont i ljumsken är du för långt bak, denna tingest är för ev. sällskap av chey. Stramar det i arselet, är du för långt fram. Denna tingest vilar handen på.

OBS!: Kom på nu att du kör Kawa, då Cheyhojar ej går att få raceväxlade, så skall foten upprepade ggr lyftas i främre delen.:D

Fattar noll men vad du änn druckit / rökt måste det va rätt bra för du måste va i en himla dimma när du skrev de där..
Antar du snackar om raceväxling och kawa kan väl visst ha det ?

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
Hur många var ni som körde egentligen? :)

Jag ska försöka hänga på efter jobbet, om det blir något imorgon. Tyvärr kan jag
inte någon fin rutt utantill. Jag kör mest omkring helt slumpartat :crash

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Nejdå inget att ta illa upp för. Brukar använda skinnbyxa och stövlar, men när det är så jääkla varmt så blir det svettigt med skinn. Aja man får väl skärpa sig..

Jag har ett HELD, Goretex av yppersta sort om du vill köpa ett ställ till riktigt bra pris.
Gott om smart ventilation för varma dagar o i ljus färg som inte blir så kokandes hett! :tummenupp

Se vår annonsdel.

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
För fan brist på något att göra?
Inte direkt men kämpar med en dåres envishet för att tygla alla språkmissbrukare i hopp om att någon lär om o lär rätt :)

Men oftast blir sär skrivning (som skall vara: särskrivning) ofta en kul grej. Bara skrämmande att man inte (fått?) lärt/lära sig skillnaden i skolan.

Inget personligt :krama

Last edited:

MrNinjaMan

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2013
Hoj
Kawasaki Ninja zx6r 08
Inte direkt men kämpar med en dåres envishet förnatt tygla alla språkmissbrukare i hopp om att någon lär om o lär rätt :)

Men oftast blir sär skrivning (som skall vara: särskrivning) ofta en kul grej. Bara skrämmande att man inte (fått?) lärt/lära sig skillnaden i skolan.

Inget personligt :krama

Jadu, alla som tyckte om skolan fick nog lära sig alla dessa onödiga särskrivningar medans vi andra lärde oss att kröka & knulla och sånna viktiga saker... :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM