TisdagsTurerna™ 2009

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Ska vi fixa en lista för intresserade? Tillkommer självklart folk som inte är så aktiva på forumet osv..

1.Wilcan - 100%
2.Kriss (eventuellt)

Såja. Halt. Bakåt:ajjabajja

TT är TT att dra ihop några för att köra är nått annat.

Tisdagarna är heliga för mig och säkert många fler. Jag väntar på att någon rutinerad resledare kommer med info här.

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
Jag avvaktar lite då jag blivit bestulen på all min utrustning förutom en jacka.
Behöver även nytt bakdäck, det tog inte många dagar:)

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Sorry VBK ;(
Skapade ju bara en intresselista. :(
Jag som bara ville försöka få uppleva min första TT.... :( :död
Antar att min tid kommer då den är mogen.. :(

:) :krama Dröjer nog inte så länge de gamla i gemet är ju lite nojiga för att det enligt dom fortfarande är "vinter":rofl

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Sorry VBK ;(
Skapade ju bara en intresselista. :(
Jag som bara ville försöka få uppleva min första TT.... :( :död
Antar att min tid kommer då den är mogen.. :(

Bara lugn, det kommer..

under tiden tycker jag bara att det är bra att du får lite körvana på egen hand & får köra i ditt eget tempo.

Men när dagen väl kommer, så ta TT'n i ditt eget tempo & påverkas inte av oss lite äldre rävar.

:) :krama Dröjer nog inte så länge de gamla i gemet är ju lite nojiga för att det enligt dom fortfarande är "vinter":rofl

Det ÄR fortfarande kallt, när dygnstempen håller sig över 10 grader, då börjar ju tempen komma i backen också

Själv tror jag inte att det blir en TT innan svt turen, men man skall aldrig säga aldrig :D

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Sant, WW har ingen båge ännu, Krickan tycker det är för kallt (förstår honom t.ex. i Söndags), RC har inget bakdäck eller brallor.. Vafan! Måste ni ligga å knäskrapa i varje sväng elle!?

Bara VBK som är ute å glider, fan t.om. när man kommit från åsen med Kriss så träffar man på honom, står han ovanför hälsobacken å chillar vid vägkanten. Riktig Don Quijote han...

I helgen var det förövrigt riktigt schysst väder!..
Och du WW, jävla manlighetskomplex du måste ha! Körde/kör både ÄRREEETTAAA och pimpad volvo! :Bugar
I min generation är det coolaste man kan ha en ÄRREETTAA, skitsamma om den inte går att starta, så länge man har en R1.. Ungefär som en av teamledarna på lagret där jag jobbar extra, han har visst en R1 från -97.

Summa av kardemumma, ta nu och fixa en hoj och ge dig ut på vägarna! Senast jag kikade lovade HD och SMHI 15grader och stor sol imorgon! :D :D

Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Sant, WW har ingen båge ännu, Krickan tycker det är för kallt (förstår honom t.ex. i Söndags), RC har inget bakdäck eller brallor.. Vafan! Måste ni ligga å knäskrapa i varje sväng elle!?

Och du WW, jävla manlighetskomplex du måste ha! Körde/kör både ÄRREEETTAAA och pimpad volvo! :Bugar
I min generation är det coolaste man kan ha en ÄRREETTAA, skitsamma om den inte går att starta, så länge man har en R1.. Ungefär som en av teamledarna på lagret där jag jobbar extra, han har visst en R1 från -97.

Summa av kardemumma, ta nu och fixa en hoj och ge dig ut på vägarna! Senast jag kikade lovade HD och SMHI 15grader och stor sol imorgon! :D :D

först o främst, det handlar inte om att knäskrapa i varje kurva, utan att få gasa lite med med hojen utan att få fetsläpp överallt.

ang. ditt uttalande om R1 & cool, orkar jag inte ens kommentera

o vadå pimpad volvo ? det e en traktor & jag e medveten om det. e en sketen 2,4 140hk motor, men jag gillar inte småbilar eller kombi
så en s60 e utmärkt val i mitt tycke
Bil e transport från A till B ... hoj e nöje

Och hoj kommer... troligtvis till helgen

sedan kom inte R1 förrän -98 :p

Last edited:

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Hahaha, skämt åsido WW :)

Jo precis, det är det som är så hemskt, att bågen först kom -98. Snubben ringde mig å behövde ha hjälp fastän jag är sjukskriven(?) bara det.. Passade på att fråga hur det gick med hans R1a, han hade sålt den, men när jag frågade hur mycket han fick den sålt för så tog han 2sek paus och sa, "Det vill jag inte säga".. Sedan brukar man få ett par suckar när man vänligt frågar om de inte först kom -98? Dagens ungdom! :huvet Nevermind, :)

Hoppas du hittar din båge snart och att vädergudarna är generösa! :D

Last edited:

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Gsxr

Bara VBK som är ute å glider, fan t.om. när man kommit från åsen med Kriss så träffar man på honom, står han ovanför hälsobacken å chillar vid vägkanten. Riktig Don Quijote han...

Jepp som ww säger så är det inte knäskrap det handlar om det är greppet och att man har kört in sig lite i egen takt och tempo innan TT!
För det kan vara rätt så lätt att gasa mer än man klarar, man är ju lite ring rostig efter vintern!

Sen VBK har jag bara en förklaring för, han är från Dalarna :)
Nä nu ska jag till jobb, kör till Nybro nu !

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Sen VBK har jag bara en förklaring för, han är från Dalarna :)
Nä nu ska jag till jobb, kör till Nybro nu !
Vafan... ska hela eliten samlas i Småland idag eller? Jag är på G till Växjö...

Ingen TT idag alltså även om vädret nog hade tillåtit??? :confused:

@Wilcan, lugn o fin nu, vi vet att du är körkåt som fan men ta det piano. Säsongen är lång och bränn inte alla pengarna på soppa och Donken i början av den. Det kommer många roliga körningar under året och då är det tråkigt att säga "Fan, jag har inga pengar till nytt bakdäck så jag får hoppa"

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år