TwinSucker
Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Jag håller med dig vad det gäller att om dom vill ha hojen så spelar det ingen roll vad man har för kätting.
Det ända jag vill tillägga till din lista är bara att kolla upp med sitt försäkringsbolag att just den kättingen som man sen köper att just den är godkänd hos dom...annars kan det bli jävligt trist. Det finns ju vissa bolag som inte godkänner Gunnebo-kättingar eller Clas Olhsson-kättingar oavsett vilken klass dom håller.
Så kolla med försäkringsbolaget oxå.
//TwinSucker
Det ända jag vill tillägga till din lista är bara att kolla upp med sitt försäkringsbolag att just den kättingen som man sen köper att just den är godkänd hos dom...annars kan det bli jävligt trist. Det finns ju vissa bolag som inte godkänner Gunnebo-kättingar eller Clas Olhsson-kättingar oavsett vilken klass dom håller.
Så kolla med försäkringsbolaget oxå.
//TwinSucker
Thunderbird skrev:Det spelar ingen roll vilken kätting du köper, vill de ta hojjen klipper de den ändå; bara de får tid. Då spelar det ingen roll om det står ABUS och kättingen kostar 1500 spänn, eller om det är något mindre känt märke.
Claes Ohlson säljer Gunnebo-kättingar (klass 3 - tyvärr bara en rätt kort längd) för 398 spänn. De håller precis lika bra kvalitet som många dyrare varianter från ABUS. Är du tveksam, gå in till en låssmed och fråga.
Om jag behövde en längre kätting skulle jag köpa en Gunnebo, klass 4 och kombinera det med ett "anchor of Sweden" klass4-lås, i kombination med vägg/golv-fäste. Låssmederna är rätt dyra överlag, men ring runt lite så kan du säkert få ett hyfsat pris någonstans.