Titta på MotoGP 2013 på plats live

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Assen med sov plats på svincampingen ska det vara om man vill ha "hålligång":banana:yoparty

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Assen med sov plats på svincampingen ska det vara om man vill ha "hålligång":banana:yoparty

Assen är helt klart intressantast för mig.
Hur ligger "svinkampingen" i förhållande till bana och stad?
Vill juh helst krypa mellan ställena. :fyllisar

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Mugello var rätt intressant. Folk grävde ur sluttningarna och slog upp ganska stora pooler. Byggde egna läktare med byggställningar. Massor med lösa motorer som gick på varvstopp. Några hade en rak4 i stativ som de gasade sanslöst med. Det var rätt så "italienskt"..

wahoo

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2009
Hoj
Hornet 900 -05 såld :(
Brono gillat jag. Bra pris rolig bana och bra organisation plus att det har varit bra väder när vi har varit där.

Sen är det bra pris på dryck också ;)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Brno & Assen är favoriterna, Valencia kräver månkikare och Estoril var väl sådär, att se på Moto-GP gör man bäst hemma i soffan men det är klart en häftig upplevelse första gången en Ducce dundrar över start & mål rakan på Assen när man sitter på huvudläktaren, det låter så att man får ståpäls.

Svincamping och stök runt hela Assen är dock inget för trötta gubbar som vill sova på nätterna, hotell är nästan omöjligt att få tag på om man inte bokar ett år innan.

Smagatusk

Guest
Brno & Assen är favoriterna, Valencia kräver månkikare och Estoril var väl sådär, att se på Moto-GP gör man bäst hemma i soffan men det är klart en häftig upplevelse första gången en Ducce dundrar över start & mål rakan på Assen när man sitter på huvudläktaren, det låter så att man får ståpäls.

Svincamping och stök runt hela Assen är dock inget för trötta gubbar som vill sova på nätterna, hotell är nästan omöjligt att få tag på om man inte bokar ett år innan.

Bokade hotell i förra veckan i Assen via hotels.com. Sökningen gav 3 träffar, undertill stod "33 andra hotell är fullbokade de datum du angivit."

Så ja... Man bör vara ute i god tid.

Peter 11

Peter
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
RD

För de som gillar WSBK och även vill heja på svenskarna i de olika klassserna finns det några platser
kvar till WSBK på Assen. Se info på: http://highsider.se/2013-01-15.aspx

Mvh Peter

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Koreansk kombi
Vi åker till Brno i Augusti på en bussresa. Skönt att åka med en organisatör som kört samma resa massor gånger och som kan slussa en som ett kolli mellan banan och hotellet. Så kan man istället fokusera på showen och alla tjeckiska öl .

http://www.jidneresor.se/ReseForm.asp?aid=367
Infon är från förra årets resa, bara datumen som är uppdaterade.

Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Mugello var rätt intressant. Folk grävde ur sluttningarna och slog upp ganska stora pooler. Byggde egna läktare med byggställningar. Massor med lösa motorer som gick på varvstopp. Några hade en rak4 i stativ som de gasade sanslöst med. Det var rätt så "italienskt"..

Jag skulle lätt kunna åka till Mugello igen. Totalt kaos överallt, omöjligt med parkeringar, vi fick gå en timme till bilen och hoppa över bäckar osv, 2 timmar till innan vi kom loss ur trafiken. Folk stormade banan efter Rossi vann, men skitkul. Jag var på Assen och det var inte alls samma sak. Välordnat och tråkigt, iofs var vi bara där över racedagen. Miljön runt banan i Mugello är ju inte dålig den heller. Vi bodde ganska nära banan i ett gammalt slott men jag hade nog bott i Florens istället för vi åkte dit nästan varje kväll ändå. Italienare är tokiga.

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Vi åker till Brno i Augusti på en bussresa. Skönt att åka med en organisatör som kört samma resa massor gånger och som kan slussa en som ett kolli mellan banan och hotellet. Så kan man istället fokusera på showen och alla tjeckiska öl .

http://www.jidneresor.se/ReseForm.asp?aid=367
Infon är från förra årets resa, bara datumen som är uppdaterade.

Vi tänkte också åka och se MotoGP på plats i år och valet just nu (efter läsning i tråden) står mellan Brno och Assen.

Brno lockar men det verkar ju vara ett jämrans meck att ta sig dit? Orkar man verkligen sitta i en buss så länge? Någon som har testat bussresan ovan? De verkar ju ha gjort det några ggr förut...

Assen verkar också grymt men hardcore svin-camping är jag för gammal för så det är ju hotell som gäller i sådana fall. Eftersom hotellen tar slut fort så är det väl så att vi i så fall får hoppa på någon typ av paketresa för att fixa boendet. Något som har något företag att rekommendera i så fall?

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Jag var där med min 10-åriga son så svincamping gick bort. Bodde ungefär 2 mil söder om Assen, http://www.booking.com/hotel/nl/hot...id=3db553fa77a2b57c0ce27f45321ffe9ed47ed40bX4 Lugn liten by och det var enkelt att åka till banan.

Vi tänkte också åka och se MotoGP på plats i år och valet just nu (efter läsning i tråden) står mellan Brno och Assen.

Brno lockar men det verkar ju vara ett jämrans meck att ta sig dit? Orkar man verkligen sitta i en buss så länge? Någon som har testat bussresan ovan? De verkar ju ha gjort det några ggr förut...

Assen verkar också grymt men hardcore svin-camping är jag för gammal för så det är ju hotell som gäller i sådana fall. Eftersom hotellen tar slut fort så är det väl så att vi i så fall får hoppa på någon typ av paketresa för att fixa boendet. Något som har något företag att rekommendera i så fall?

lill-danne

Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Tack för tipset, ska kollas upp!

Ingen annan som har åkt med Jidne (eller annat bussbolag) till Brno och har något att säga?

lill-danne

Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Om nu någon satt som på nålar och väntade in mitt beslut så kan jag nu meddela att det blev Jidneresor (dvs buss) till Brno. Det blir nog bra detta... :gnissla

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Ville inte starta en ny tråd så jag fortsätter på den gamla från 2013.
Vi tänkte ta ett flyg ner till Barcelona och köra till Aragon för att se tävlingen där nere i slutet på september.

Har någon erfarenhet av att kolla på Moto Gp på just Aragon?
Jag är osäker på vart de bästa platserna är. Ska van välja Grada 1C eller 7?

https://secure.motogp.com/en/Race+Tickets/Events+Info/ARA

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Har någon erfarenhet av att kolla på Moto Gp på just Aragon?

Inte från läktarplats men väl från servicevägen och min åsikt är att detta är en av de allra bästa banorna för att kolla live. Jag skulle nog köpa så kallad "general admission" så att du kan knalla omkring på område 4 och se lite olika kurvor.

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Tack för svar.
Som du skriver, det kanske är bättre med en GA-biljett.

Jag har hört mycket positivt om just Aragonien, så det blir nog bra.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Min åsikt är att Aragon är ett av dom allra bästa ställena för den som verkligen vill titta på MotoGP. Serviceväg såväl som läktare ligger mycket nära banan i vissa kurvor och detta ger en känsla av närhet som är svår att slå. Nackdelen är att detta ställe ligger mitt i obygden. Den lilla staden Alcaniz är mer att likna vid en byhåla och de få hotell som finns är fullbokade sedan länge. Många team har faktiskt en resväg på en timme i varje riktning till och från någon annan byhåla då MotoGP sysselsätter betydligt fler än antalet hotellrum inom en timme. Var alla tillresta åskådare får plats vet jag faktiskt inte, förmodligen i Barcelona eller de något närmare kuststäderna Tarragona / Reus / Cambrils.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras