Tjäna 500kr!

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2781340 folk verkar inte fatta att killen vill ha hjälp, han han trott att han kunde fixa det själv så han han ju aldrig frågat!:huvet
Jag håller med. Då spelar det ingen roll hur många som än säger att det är skitlätt. Är man osäker så är man. Är jag med vad gäller vissa saker och då är det mycket bättre att se hur en gör också prova själv sen.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
men dra en tripp ivår hit upp eller dit ner, äventyr hojpolare å lite mecka. va kan bli bättre? :D

Ninja Racer

Medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
Ducati 999S Husaberg 650 -02
Ska till Jönköping på fest i helgen, så vill du kan jag komma förbi på söndag och hjälpa dig, har väl inte skruvat nått med R6 men hur svårt kan det vara.

Gixxer_750

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Yamaha R6
Jag vill besiktiga den innan jag tar bort strypningen som är den 15 mars hehe :p men jo skulle ju inte vara fel med en liten utflykt!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
om du har vägarna förbi lund så fixar vi det på ett kick, nemas problemas:tummenupp

Dr.Bike

Guest
1h jobb på verkstad a 700kr/h

Jepp.

Och det lustiga med den här tråden är att den återigen visar att man oftast är beredd at betala mycket utan knot till dyra butiken, men kan bara ge hälften till någon kunnig kompis.
Borde det inte vara tvärtom?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jepp.

Och det lustiga med den här tråden är att den återigen visar att man oftast är beredd at betala mycket utan knot till dyra butiken, men kan bara ge hälften till någon kunnig kompis.
Borde det inte vara tvärtom?

Nja... En femhundring för mig personligen är ju en slant värd att nämna. 45 min/500 spänn är ju ett good deal. 700 spänn för en verkstad.. mycket mindre i sammanhanget

Dr.Bike

Guest
Nja... En femhundring för mig personligen är ju en slant värd att nämna. 45 min/500 spänn är ju ett good deal. 700 spänn för en verkstad.. mycket mindre i sammanhanget

JOdå. Absolut! JAg sa inte att det borde vara samma summa. Men tänket rent generellt alltså.
Rent mentalt känns en tusing ut ur fickan "olika" beroende på vem man betalar den till. Svårt att förklara, men nåt sånt.
Sen vem som tjänar mest pådet reellt skiter ju kunden i, det är s.a.s samma slant som åker ut ur plånkan.

Gixxer_750

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Yamaha R6
JOdå. Absolut! JAg sa inte att det borde vara samma summa. Men tänket rent generellt alltså.
Rent mentalt känns en tusing ut ur fickan "olika" beroende på vem man betalar den till. Svårt att förklara, men nåt sånt.
Sen vem som tjänar mest pådet reellt skiter ju kunden i, det är s.a.s samma slant som åker ut ur plånkan.

Det är sant, men jag tänkte ju se själv hur det går till och jag vet att ingen jag inte känner skulle jobba gratis så därför tyckte jag 500 spänn verkade rimligt.. eller har jag fel?

Dr.Bike

Guest
Det är sant, men jag tänkte ju se själv hur det går till och jag vet att ingen jag inte känner skulle jobba gratis så därför tyckte jag 500 spänn verkade rimligt.. eller har jag fel?

Inte alls!
JAg tänker bara rent generellt, och reflekterar över många egna gjorda erfarenheter samt folk man stött på och hört hur de resonerar.

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
Det kan vara så att det krävs förgasarsynkning när man tagit bort strypningen, hoppas att du tar med det i dina beräkningar :)

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
ta en sväng till borås efter snösmältningen så kirrar vi det här serru.
//droopfy

Jerry#1

To fast for me.whadever.
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Aprilia SXV550 och en RG 500 Gamma från 1985 som INTE är till salu och ännu en <yamaha RD500
På tal om annat..
Grannen skulle ut med sin lila traktor..
Fick inte igång den.
Körde till Biltema.T/R 16 mil.Köpte ett nytt batteri.
Prövade igen .Samma skit.
Lirkade på en hydral spak.Motorn gick runt ..
Vad kostade det batteriet.
Han hade lika bra kunnat gå till en lokal handlare .
Det batteriet hade han kunnat lämna tillbaka också .Max 5 km..
Gissa om man skrattade..Folk..
Tänk en gång till innan ni kör runt...

Gixxer_750

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Yamaha R6
Det kan vara så att det krävs förgasarsynkning när man tagit bort strypningen, hoppas att du tar med det i dina beräkningar :)

Jaså?, har hört att det bara ska vara att ta bort de små jävlarna, det borde inte vara mer komplicerat än så

ta en sväng till borås efter snösmältningen så kirrar vi det här serru.
//droopfy

Låter bra alla som kan tänka sig hjälpa till.. bara ni vet vad ni gör så man inte hör "hoppsan" efter en timmes jobb och något har gått fel

Last edited:

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
2782899 Skriv en rad i Jönköpingstråden istället.
Säkert någon som kan hjälpa dej, i värsta fall så kan jag ordna det.:tummenupp
Ironi mode ON//
WOW!!! ta de lilla lugna nu, läs igenom twice inlägg om hans husa innan du ger dig in på nått farligt ;) Annars åker du rätt va de är med en cykel som det regnar från när du hjular=)
Ironi mode OFF//

Skriv en rad i jkpg tråden som sagt, jag ska me göra ett litet ingrepp på min hoj i marsh/arpil nån gång, ska bara besikta först...

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Låter bra alla som kan tänka sig hjälpa till.. bara ni vet vad ni gör så man inte hör "hoppsan" efter en timmes jobb och något har gått fel[/QUOTE]

hoppsan... jag tappade visst ner lite skruvar i insuget.
jaja. men det är ju ingen fara. dom spottas ju ut när vi startar. =)

nejdå. ska ng inte vara några problem.
däremot kan det ju vara intressant att vet iafall förgasarna ändrats med annan bestyckning eller så efter att hojen blivit strypt.

men förmodligen inte.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...