G.Andersson
Ny medlem
Tjenare! Nu har jag äntligen skaffat a1 kortet och ska nu skaffa en hoj. Dock så är tyvär inte föräldrarna med på spåret så jag behöver lösa det ekonomiska själv. Sad Jag har tänkt o skaffa en ktm rc125 för att jag behöver pendla en hel del (iallafall 35km på motorväg varje dag) annars så hadde någon vass 2t varit det självklara valet. Menar på att en ktm 125exc drar iallafall 1l/mil om man kör på motorväg och rcn snittar 0.2-.03 l/mil och sen så är den betydligt mer komfortabel.
Men till det ekonomiska, jag har sålt min moppe för 20k så det är bara 30k kvar tills målet. Har ni några ideer? Jag har kollat up hur man tjänar som tidnings/reklam bud och det är ju inte särskilt fett det blir ca 1000-2000kr + varje månad. Jag har tänkt att sommarjobbba och där kanske man kan skrapa ihop 20k till? Kan man eventuellt helgjobba på något cafe som 16åring utan utbildning för det? Och finns det några andra alternativ till 125or?
Men till det ekonomiska, jag har sålt min moppe för 20k så det är bara 30k kvar tills målet. Har ni några ideer? Jag har kollat up hur man tjänar som tidnings/reklam bud och det är ju inte särskilt fett det blir ca 1000-2000kr + varje månad. Jag har tänkt att sommarjobbba och där kanske man kan skrapa ihop 20k till? Kan man eventuellt helgjobba på något cafe som 16åring utan utbildning för det? Och finns det några andra alternativ till 125or?
Last edited: