"No money - no honey"Då går det även att sälja på dem stora tilläggspaketet där det ingår parterapi och vid behov även familjejuridisk rådgivning.
Tveksam affärsidé att sälja på någon iofs...
"No money - no honey"Då går det även att sälja på dem stora tilläggspaketet där det ingår parterapi och vid behov även familjejuridisk rådgivning.
Om din avatar stämmer med Rosvik kanske det inte är absolut bästa stället för en sådan verksamhet rent geografiskt.Exakt detta har jag redan gjort. Kan säga att kunderna har inte precis regnat in.
Ja, affärsidéns framgång bygger ju på att man inte är helt transparent med upplägget från början."No money - no honey"
Tveksam affärsidé att sälja på någon iofs...
Jag kan tänka mig betala för färdiga GPS rutter som man importerar till sin navigator. Jag ser ett värde i att någon annan planerar mina mc resor/utflykter, framför allt i de områden/länder som jag inte besökt eller har god kännedom om. Det kanske går att vidareutveckla en affärsidé kring att vara en digital reseledare... Planering tar tid, spontana resor ger stor glädje. Vad tror ni om det?
Jodå jag servar allt möjligt utom bilar. Snöskoter snöslunga mc moppe gräsklippare röjsågsar och allt möjligt. Mitt måtto är : allt som brummar men inte är en bil.Om din avatar stämmer med Rosvik kanske det inte är absolut bästa stället för en sådan verksamhet rent geografiskt.
Lite som att serva snöskotrar i Stockholm...
Skulle du däremot serva/reparera MC på sommaren och snöskoter på vintern borde du få desto mer att göra på vintern och vintern är ganska lång där.
Skatteverket har en godtycklig gräns mellan hobby och näringsverksamhet. Juristerna på Visma säger, citat: "Grundregeln är att du ska deklarera när dina sammanräknade inkomster överstiger 20 008 kronor. Det innebär i praktiken att du oavsett om det är lön från arbete eller överskott i hobbyverksamhet så är överskottet skattepliktigt."Kan vara fel men har hört från flera håll att man får omsätta 5 fordon / år. Även om det är hobbyverksamhet så ska mer än så redovisas.
Jag tror som vissa skriver här att det är mer pengar i kringtjänster. Ruttplanering, turistupplägg, guidning, etc. Jag tjänar symboliska summor på tidtagning i motorsport. Jag har oftast bästa åskådarplatsen och man lär känna förarna och organisationen vilket är trevligt, mindre kul när en datorjävel bestämmer sig att göra en "kritisk uppdatering" som tar tre timmar och det är 45 minuter kvar till en SM-final...
Du har säkert helt, rätt. Säg åt holländarna bakom Orbitz att lyssna så. Förra året upptäckte jag fel i konfig-filerna. Efter kontakt med supporten erkände de att de mycket väl visste om det men eftersom alla inte använde funktionen var det onödigt att skicka en update. Istället fick jag en instruktion på att leta fram gömda filer och skriva om dem själv... Väldigt proffsigt när mjukvaran kostar en normal månadslön.Man ska använda Linux på såna datorer.
Det är samma i labbet, där kan Windows uppdateringar förstöra väldigt dyra experiment vilket inte får ske. Linux har Inga såna hyss för sig.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |