Tjänar man på att köpa 125-import ?

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Tänkte undra hur mycket man tjänar på att köpa en 125 import än att köpa här i Sverige. Har letat efter en Aprilia Af1 Futura, men inte hittat någon än.

Skicka även länkar så kan ju det underlätta.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Det är väldigt sällan man tjänar på en importaffär numera, om det är kronor och ören man räknar i. Vinsten i det här läget skulle vara att du hittar en hoj och förmodligen har ett större utbud att gå igenom för att hitta ett bra exemplar.
 

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Förlåt min enfaldighet men jag bara måste markera för detta syftningsfel som är.
Man tjänar aldrig någonting på att köpa. Det du kan göra vid ett köpa är att spara i förhållande till ett annat köp. Tjäna någonting kan du först göra när du säljer objektet, med vinst.
 

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Förlåt min enfaldighet men jag bara måste markera för detta syftningsfel som är.
Man tjänar aldrig någonting på att köpa. Det du kan göra vid ett köpa är att spara i förhållande till ett annat köp. Tjäna någonting kan du först göra när du säljer objektet, med vinst.

Tänkte just påpeka samma sak :D
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Man vinner nog inte många kronor på 125:eek:r tyvärr, däremot om du fortfarande är intresserad av 125:eek:r kan du ju ta in en ovanlig motorcykel som exempelvis Gilera SP01 eller Gilera Chrono, fast räkna inte med att gå med vinst utan det är mer bara för att ha en unik hoj :tummenupp Har du tur sen när det är dags att sälja kanske någon inser hur ovanlig hojen är så dom är beredd att betala en extra slant för den :)
 

Tegenfeldt

Medlem
Gick med
28 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Snart Fz6-n
Jag importerade faktiskt en 125:a, dock var detta 2004.. Jag köpte en NSR -98 för 12000:- i tyskland, och en bekant som driver en importfirma tog hem den gratis åt mig. Inregg. kostade väl typ 1900:- eller något sådant, tror det ligger på typ samma nu. Jag körde den i två och en halv sommar och sålde den 2007 för 22000:- så jag gjorde mig tillochmed en hacka.. :banana

Jag har ingen direkt koll på 125orna nu men ska förmodligen importera en r6:a i sommar på samma sätt.. jag skulle säga att det gäller att köpa rätt modell och ha lite tur..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top