Tjöööpa nytt helställ men är lång och smal läs 1.84 69 kilo vad passar?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Men var inte lidstranda för riktiga nordiska män som spenderade dagarna på gym och kostbutiken? Nu blir jag förvirrad

Agile förklara dig :):D

Det måste sitta som ett tält på honom.. :fakta

---------
Jag är ingen bodybuilder, långt ifrån. Men (åtminstone då) när jag köpte stället var jag "atletiskt krallig" och hade problem vid skjortköp etc.. Daineese mf. var liksom inte ens i närheten, fick ryggen plats var det 2 stl för långt osv. Lindstrands däremot satt tight och bra, även om jag behövde hjälp att komma i/ur de första 15 ggr :D

Sen kan de ha ändrat skärning, och det är olika ställ vi jämför.

Nu när jag tänjt ut stället, och tappat 10 kg muskler så är det nästan för stort, och nu är jag mer normalt 30+ lönnfet som alla andra. :D

Bosse_boss

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
1995 Suzuki GSF 600 N
Köpte Arlen Ness Multiplex i strl 102. Jag är lite längre och lite tyngre än dig

ursäkta trådkapningen.

men hur mycket längre och tyngre? 190/80?
jag har också kikat lite på det stället med den storleken, men det verkar som att skräddarsytt är den ända vettiga lösningen.

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R, KTM 400 EXC, Suzuki DR350S
ursäkta trådkapningen.

men hur mycket längre och tyngre? 190/80?
jag har också kikat lite på det stället med den storleken, men det verkar som att skräddarsytt är den ända vettiga lösningen.

Jag är väl 188 och väger 73. Som sagt, hade gärna haft lite tightare kring benen, men då har jag väldans smala ben också =).

Mvh //Robert

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Är det ens möjligt? Jag är verkligen verkligen inte fet, tvärtom är smal, väger 87 kilo och är 1,80 lång :eek:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Är det ens möjligt? Jag är verkligen verkligen inte fet, tvärtom är smal, väger 87 kilo och är 1,80 lång :eek:

Jämfört med mig så är du tjock.

1.93 - 74 :D

-----

Ang 3k ställen så kan jag inte riktigt kalla dem seriösa.
Kör i ett sådant ställ och visst funkar de.
Men de har en helt annan uppfattning på hur saker ska sitta.

Fick skälla ut försäljaren och fråga om han var dum i huvudet innan han fattade att ger jag ett mått så ska byxan vara sydd efter det måtten/max +1 cm och då fick jag rätt.

Last edited:

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
nej, jag skojade bara... Jag finns inte på riktigt utan är en fantasivarelse med dom måtten... Klart att det är möjligt. Jag har vägt 62,5 kilo när jag vägde som minst i vuxen ålder, men då låg jag inlagd på sjukhus och var riktigt illa däran... (läs om Ulcerös Kolit).
Jag är väldans smal av naturen och har alltid haft svårt att gå upp i vikt. Det blev inte lättare av ovanstående sjukdom.

Däremot är du väl inte smal med dom måtten, eller har du ett skelett av bly?

//Robert

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
Jämfört med mig så är du tjock.

1.93 - 74 :D

-----

Ang 3k ställen så kan jag inte riktigt kalla dem seriösa.
Kör i ett sådant ställ och visst funkar de.
Men de har en helt annan uppfattning på hur saker ska sitta.

Fick skälla ut försäljaren och fråga om han var dum i huvudet innan han fattade att ger jag ett mått så ska byxan vara sydd efter det måtten/max +1 cm och då fick jag rätt.

Härligt att höra att man inte är enda långsmala här :D. Det är fint att vara smal... Man tar inte så mycket vind när det blåser... Däremot kan det vissla lite ibland... Man kommer djupare mellan låren när det vankas kuttrasju åxå :tuttar .

Bra att det vart bra till slut med stället... Jag funderade på skräddarsytt ett tag, men skippade det då mina fysiska mått faller inom ramen för det stället jag beställde.

//Robert

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Härligt att höra att man inte är enda långsmala här :D. Det är fint att vara smal... Man tar inte så mycket vind när det blåser... Däremot kan det vissla lite ibland... Man kommer djupare mellan låren när det vankas kuttrasju åxå :tuttar .

Bra att det vart bra till slut med stället... Jag funderade på skräddarsytt ett tag, men skippade det då mina fysiska mått faller inom ramen för det stället jag beställde.

//Robert

Japp.

Ställen isig är det inga fel på, har lowsidat med mitt på väg och vurpat en 100 ggr på fiddy inomhus så det ser ut som om man släpat det efter en bil.
Enda som hänt är att gylfen sprack.
Men den lagades med delar från de andra paren byxor i fel storlek :D

Tror ni är benrangel jämfört med mig :D hah

View attachment 367633

Men jag har väl tjockt skelett eller nått (A)

Vi är snabba :D

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...