Tja det kunde ju varit värre

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
VARNING TEXTEN INNEHÅLLER STAVFEL SÄRSKRIVNING MM

Här kommer en snabb resume av helgen.
Kommer ner torsdag natt, ca 0200 parkerar Ford fan och finner mig tillrätta i baksätet. Vaknar tittar ut över ett gråmulet Anderstorp har inte den blekaste vart jag eller var banan finns men det står ju vissa suspekta bilar runt omkring så en motorbanan måste det ju va. Har fått några Danskar som grannar vilka är jättetrevliga trots att vi inte förstår varandra.
NU börjar strulen.
Hela dagen var det regnskurar vilket resulterade i att idialspåret torkade upp och brände mina fina och enda uppsätning regndäck illa. Under 2 passet tappar jag "skruven" som håller bromspaddarna på höger sida. Pålle lånar snällt ut en :Bugar. Sista passet har det torkat upp. På med slicks och i väg efter 1.5 varv käns hojen skumm. Går av tittar ner. Då har bulten som håller framhjulsaxelen släpt :eek:. Efter mycket spring så frågar jag Folkesson om han har. Får några väl valda ord om att man bör skruva fast saker som håller framhjulet. :fatta!. Hela Fredagen var bara skit inget flyt saker som strula samt att jag ej lärt mig växla banan rätt till kvalet.
Lördag morron Har nu bekantat mig reält med min nya granne Jocke som är en riktigt trevlig prick plus hans vän Conny som också kör sitt första Race.
Går nu ut på första kvalet värmer däck två varv och tar fart på tredje.
I högern efter SoM rakan har jag fått för mig att man ska ha tvåan, vilket resulterar i att bakdäcket stutsar som en känguru. Jag flyger rakt fram missar bolhavet med några meter. :). Lugnar ner mig 30-40 sek. Ok nytt försök samma höger samma jävla nerväxling men nu kan jag inte missa bollhavet.
Resultat: Högersida har fått sig en smäll, lite gaffatejp samt nya hål för kåpfästen så är den i hyffsat skick.
Jocke och Conny ficksar kutsen med lite alijumjum och mer tejp. :Bugar.
Tiden 1.53 :huvet
Andra kvalet har nu insett att tvåan växel ej ska i och börjar kräma på. Får till det hyfsat och går av innan kvalet är slut då jag höll på att göra samma sak igen :huvet. TIDEN 1.47 :fyllisar
Hela söndagen var bara en lång väntan som var tidvis nervös tidvis helt bissart nervöst. Går ut till finnalen håller på att krocka med någon när jag kommer in på fel sida vid line up (Nissarna har skrivit fel på mitt papper).
När sen väl starten går så hinner man ju inte tänka, det enda jag kommer ihåg är att jag har nedrans ont i handlederna (skulle inte slutat träna). Sista kurvan på sista varvet smiter dom sista förbi och jag kommer in på en 22 plats.
Är nöjd med helgen trots missar, strul, bollhav och annat. Har ju facktist aldrig sett banan innan samt att det var min första tävling.
Siktar nu in mig på Svistad där vi förhoppningsvis ska komma lite högre upp i resultatlistan (med hjälp av lite plast och annat så kan nog hojen vara i form med).

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
:tummenupp för rapport. Synd att jag inte visste innan vem du var. Är alltid intressant att snacka med forumkändisar i depå. Jag kommer med irriterande frågor på Sviestad i stället.

1,47 är förresten inget att skämmas för. Det är tillräckligt bra för att fortfarande få vara med på forumet. :D

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLR 99
Känner att jag bara måste ta mig ner till Sviesta till den tävlingen. Kanske får man se lite framdäck komma rullandes utan resten av hojen i följe :7peta

Underhållande läsning som får en att inse hur mkt jag också vill race:a :tummenupp

Lycka till på Sviesta!!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Schysst rapport. Som sagt, synd att man inte visste vem du var 'live'. Var ju fler forumkändisar där som man inte fick sagt hej till...

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Donkeshot; Han stod framför dig innan rejset skulle gå av stapeln, därinne i depån liksom när jag frågade dig om jag skulle klocka dig.

Ecce; Kul att ha träffats iallafall! Jag tyckte din körning funkade bra ju!

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Ja det kunde ju ha gått värre. Såg ett par kädisar där men var alldels för mycket på jakt efter skruv för att kunna hälsa vi tar det på Svistad i stället :fyllisar.
Jag har ju nu fått en sån där Teame licence men jag har inte anmält det till LMS vem ska jag prata med då?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
ecce skrev:
Ja det kunde ju ha gått värre. Såg ett par kädisar där men var alldels för mycket på jakt efter skruv för att kunna hälsa vi tar det på Svistad i stället :fyllisar.
Jag har ju nu fått en sån där Teame licence men jag har inte anmält det till LMS vem ska jag prata med då?

Mig pratade du ju med, men du kanske inte visste att det var jag?

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
Mig pratade du ju med, men du kanske inte visste att det var jag?

Sorry, det var ju du som peppade mig innan start :Bugar. Har just suttit och plitat ihopp några rader till minna 3 :rofl sponsorer. Känns lite i axelen efter vurpan men inget allvarligt, tack igen för dom väl valda...

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
No probs, det gick ju bättre för dig som iaf är nöjd vilket inte jag är...

/Joakim

sepahewe

För gammal för att slå Rossi
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
N/A :(
ecce skrev:
... Går ut till finnalen håller på att krocka med någon när jag kommer in på fel sida vid line up (Nissarna har skrivit fel på mitt papper)...

Sedärja, då har vi ju nästan träffats :D

sepahewe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ecce skrev:
Men jag var ju bussig nog att släppa för bi dig i starten :tummenupp

Då var du en av få som gjorde det :) men jag bugar och bockar :Bugar Jag tappade en rysligt massa placeringar i starten..... liksom alla mina tidigare starter :huvet

//H

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
sepahewe skrev:
Då var du en av få som gjorde det :) men jag bugar och bockar :Bugar Jag tappade en rysligt massa placeringar i starten..... liksom alla mina tidigare starter :huvet

//H

Men på Svistad tror jag inte att jag tänker göra det, då får du alllt försöka bromsa dig förbi istället :tungan

sepahewe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ecce skrev:
Men på Svistad tror jag inte att jag tänker göra det, då får du alllt försöka bromsa dig förbi istället :tungan

Det är uppfattat... innan dess ska jag ha slitit upp en hel koppling på startträning :D så då får du passa dig :yoparty

//H

Kan tilläggas att jag aldrig kört där :3freak

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM