Tjaba!

pininfarina

"Har du käpps påräj?"
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
kolfiberetta
Är en motorglad människa som fått en otrolig Mc-abstinens :banana

Jag har bestämt mig för att sälja bilen och köpa mej en R6 och ta kort omgående och iom att min s.k Mc-abstinens precis passerat sexualdriften i min lista av begär så har jag en känsla av att detta kommer ske inom kort :)

Jag lärde mej köra på en GS500E för ett par somrar sedan då min far och jag alltid bevakade MotoGP på söndagen och for sedan ut till en mycket körglad vägsträcka med minimal trafik och där lämnade han över hojen... successivt(då vi var där nästan varje helg 2 somrar i rad) lärde jag mej att piska skiten ur den utan att känna obehag... (kroppen skrek efter värre maskin)

Därefter fick man körkort och därefter har det varit bilar som varit melodin fram tills nu då jag precis börjat tro att jag blivit Göbbe (då jag varit inne på diesel) men så fick jag se Suzukin i föräldrarnas garage o då slog det mej "JAG SKA HA HOJ!" :)

Lär hänga här en hel del då det verkar vara ett gôrbra forum med bra omdömen och inte allt för mycket snorvalpar som mej själv :tummenupp

Livsan

Egentligen västkustbo ;-)
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Suzuki SV 650 -00
Välkommen och lycka till med ditt kommande körkort :)
Jag har förhoppningsvis mitt i handen om två veckor!!

Ha det!

pininfarina

"Har du käpps påräj?"
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
kolfiberetta
Tackar för välkomnandet :Bugar

Har ringt läkaren idag om läkarundersökning till lämpet(hela kittet,ABCDE), inväntar tid från hono. 1 steg närmare :squid

Jag har fått för mej att det är bättre att köpa cykeln först då det blir billigare på uppkörningen (och om jag skulle få för mej att ta nån körlektion) innan om jag använder egen hoj, är jag rätt ute då? Bilen ska som sagt bort innan köpet..

Livsan

Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Suzuki SV 650 -00
Jag gjorde så. Jag köpte mig hela kittet och skaffade mig en privat handledare och kör en del nu med honom...sedan tar jag även lite körlektioner på körskola och samlar på mig alla tips som går :) . Jag ska ta min sista nu i veckan (6e lektionen ) och känner att jag verkligen har fått ut mycket utav att gå även där.

Nog för att min handledare kan köra :) men inför uppkörningsgubben sedan kan det kanske vara en poäng att veta lite mer vad han vill ha och det får jag från trafikskolan.

Billigare på uppkörningen? Ja det kan det ju bli i och med att du inte behöver hyra någon hoj...sedan beror det lite på typ av hoj oxå så klart, hur lätt det kommer att bli. Min har inte svängradie skänkt av ovan precis...

Billigare på körskola? Inte vad jag vet. Jag kollade runt om just det innan jag började övningköra och det kostade lika mycket om jag använde deras hoj som att jag använde min egen...tyvärr

Lycka till! du kanske är en naturbegåvning! :tummenupp

Kram

Last edited:

pininfarina

"Har du käpps påräj?"
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
kolfiberetta
Det är taget Livsan, kanon info! :tummenupp

Vad kostade en lektion då? Ligger det runt tusenlappen eller ?!

Har som sagt tänkt att köpa en Yamaha YZF R6 99-02, den verkar ha goda förutsättningar att kunna tillfredställa mina behov som ännu inte är på så hög nivå :)
Kanske inte är den bästa hojen i manöverprovet men det lär ju inte vara omöjligt såvida man aldrig suttit på en hoj förut?!

Håller på att ställa iordning bilen för försäljning nu, o vad sker, jo en snubbe är utanför o övningskör me hojen på gården här på jobbet :huvet Kan iofs inte få bättre motivation :rofl

Läkarundersökning imorgon, wish me luck!

Livsan

Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Suzuki SV 650 -00
Lycka till med den då! :tummenupp

Ja...Jag tog vad jag hittade var det billigaste för 80 min/lektion i stan. Det var på Grönlunds som ligger i Boländerna. De tar 900kr/80 min.

Men som sagt du kanske har det mer i blodet än jag och inte behöver så många lektioner :)

Kram

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
pininfarina skrev:
Det är taget Livsan, kanon info! :tummenupp

Vad kostade en lektion då? Ligger det runt tusenlappen eller ?!

Har som sagt tänkt att köpa en Yamaha YZF R6 99-02, den verkar ha goda förutsättningar att kunna tillfredställa mina behov som ännu inte är på så hög nivå :)
Kanske inte är den bästa hojen i manöverprovet men det lär ju inte vara omöjligt såvida man aldrig suttit på en hoj förut?!

Håller på att ställa iordning bilen för försäljning nu, o vad sker, jo en snubbe är utanför o övningskör me hojen på gården här på jobbet :huvet Kan iofs inte få bättre motivation :rofl

Läkarundersökning imorgon, wish me luck!

Ingen sporthoj är direkt "bra" att köra upp på. Men jag klarade dock min uppkörning på en R1 ;) :3freak :yoparty

pininfarina

"Har du käpps påräj?"
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
kolfiberetta
Brrr... det var det jag förfarade. Vilka priser, nja.. jag ska nog försöka klara det med hjälp av vänner och kollegor. Själva manövreringen av hojjen ska inte vara några problem, däremot den lite mer "teoretiska praktiken" är det väl värre med.

Fick också höra att hojjen jag kör upp på måste ha mer än 750cc, då skiter det sej med R6an :huvet Men men.. det går ju alltid att låna :rolleyes: *farbror snål*

Åkte med Hagster på hans R1 idag... Jorrååsååatteeee, abstinensen slaknade ju inte direkt :va

God Måndag på er :hihi

pininfarina

"Har du käpps påräj?"
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
kolfiberetta
Fick Körkortstillståndet idag, ABEDE :Rockbanan

Ska ringa o beställa tid för Teori imorgon... haft lite motgångar med bilen dock, avgassystemet gick av igår.. förra ägaren hade satt på uppåtriktat DTM-utblås :kocko , det regnar in o lägger sig på lägsta punkten o där sitter en svetsskarv... åker nog på ett nytt bakre system.. fan.. bilen kommer gå i flera år utan råblems när ja e klar med den.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...