Sajmon skrev:Har för mig att 90-0 ska vara under 25 meter. 70-0 = 20 meter?? Nåt sånt...
korpe skrev:ja då lär man ju hålla i sig skapligt då
men hur gjorde ni då sket ni i bakbromsen? jag har hört många sagt det att man bara ska lägga upp foten så det ser ut som man bromsar annars så är risken stor att det låser sig och då lär man ju kugga
korpe skrev:ja då lär man ju hålla i sig skapligt då
men hur gjorde ni då sket ni i bakbromsen? jag har hört många sagt det att man bara ska lägga upp foten så det ser ut som man bromsar annars så är risken stor att det låser sig och då lär man ju kugga
Inte jag heller, det är väl lite godtyckligt. Syftet är väl att man ska göra en högst effektiv och kontrollerad inbromsning med tanke på hoj och väderlek.RoLLER skrev:Jo prexist... använd inte bakbromsen alls! Det låser sig direkt eftersom det knappt nuddar marken när man tokbromsar med framhjulet. Man skall nog bara bromsa så mycket det bara går utan att låsa nåt av hjulen helt enkelt, jag har aldrig hört om nån maxmetersgräns.....
RoLLER skrev:Jo prexist... använd inte bakbromsen alls! Man skall nog bara bromsa så mycket det bara går utan att låsa nåt av hjulen helt enkelt, jag har aldrig hört om nån maxmetersgräns.....
Dez skrev:Som sagt behöver man inte bromsa särskillt bra, jag fixade det på en gammal gixx400 med kassa bromsar
Min körskolelärare sa att upkörningssnubben "tar tiden".
2,5s från 70 och 3s från 90 om jag inet minns fel, och det gör jag säkert.
spharv skrev:Hur pass kassa bromsar var det på den hojen?
korpe skrev:nu har jag sökt tittat i böcker men kan inte hitta några uppgifter om bromsprovet ifrån 70-0km/t 90-0km/t om hur många meter bromssträckan ska vara snälla hjälp mig för jag tänkte öva på det snarast
spharv skrev:Hur pass kassa bromsar var det på den hojen?
Jag har åxå haft skitskoj på sån där avrostning med min gamla BSA A65L 650cc, 1969. Trumbromsar, dubbelnock fram och enkel nock bak. Den stannar utan problem och konbanan e ball. Nu har den fått sidvagn utan broms (men jag sålde den i februari efter 20 år...) och det höjer svårighetsgraden något!!! :kockofireblade skrev:Var på en sådan där avrostning för en vecka sedan och då skulle man bromsa så hårt man bara kunde från 50, 70 och 90.
De tyckte det såg rätt kul ut när jag bromsade för bakhjulet hängde konstant 5 cm över marken vid både 70 och 90 bromsningen
sen hade de den där konbanan som man kör på uppkörningen och den kan jag säga är ganska kul att leka i.
Dez skrev:Så kassa att jag nöp allt jag kunde i handtaget men fick ändå göra om bromsprovet från 90. Sen knep jag längst ut på handtaget (längre hävarm) och och då stannade den fortare.
iommi skrev:ojdå, det är ju apkasst... vad var det för årsmodell på den?
iommi skrev:ojdå, det är ju apkasst... vad var det för årsmodell på den?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |