Tjej tävlingar i RR i norden

walle-racing

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2004
Ort
småland, gvd
Hoj
gsxr 1000
Hej!

Är det någon som har pejl på var det går rena tjej- tvävlingar i rr, isåfall för klass med en suzuki 1000.

Tack på förhand! :)
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Jag har inte hört något om att det ska finnas något sådant. Och varför skulle det finnas? I de flesta typerna av motorsport kan män och kvinnor tävla på ungefär samma vilkor.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Luff körde Jentecupen i Norsk regi för i tiden, men sedan dess har jag iaf inte sett någon tjejklass.
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
..det finns en europeisk serie för tjejer med mogna cyklar.
Har funnits några trådar om den (eller om tjejerna kanske det var :tungan ) på Sporthoj.
Annars bör det väl gå att Googla fram nån info.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag har inte hört något om att det ska finnas något sådant. Och varför skulle det finnas? I de flesta typerna av motorsport kan män och kvinnor tävla på ungefär samma vilkor.
Tjejer borde ju ha vissa fysiska fördelar tom iom att dom generellt sett är mindre å lättare än oss killar. Styrka är ju ganska försumbart, det är ju nästan bara uthållighet som spelar roll, så dom vinner där också. :näsblod
Ja, dom borde banne mig inte få köra med oss killar! :mad:
 

walle-racing

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2004
Ort
småland, gvd
Hoj
gsxr 1000
Tjejer borde ju ha vissa fysiska fördelar tom iom att dom generellt sett är mindre å lättare än oss killar. Styrka är ju ganska försumbart, det är ju nästan bara uthållighet som spelar roll, så dom vinner där också. :näsblod
Ja, dom borde banne mig inte få köra med oss killar! :mad:


min sambo har väl alltid haft bra kondition o hyffsad styrka men hon tycker det är jobbigt att flytta hojen i sidled på tex. falkenberg i s-kombinationer, men hon ska prova med att trycka styret för att få över hojen snabbare. arm-styrkan gör väl en viss skillnad annars mellan killar o tjejer rent generellt...
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
125R är väl det närmaste tjejklass vi har annars: Tessan, Anna, Ingrid och säkert några fler som jag glömt bort
Snabba är de också! :mad:
 

IceQueen

Medlem
Gick med
2 Jan 2005
Hoj
Yamaha
ok! då är det alltså EM som är steget från Rec... lagom steg! hehe! :tummenupp

Jeg har indtryk af, at der er stor spredning blandt førernes tempo. Der var 12 sekunder i forskel mellem hurtigste og langsomste førers omgangstider i superstock på Misano i år.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Finns ju flera klasser att välja på, självklart hon ska rejsa mot både killar och tjejer.
Jag tycker själv att min armstyrka inte alltid räcker till men man får hitta andra sätt än att just slita över hojen. Sen blir man ju starkare ju mer man kör.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top