Tjejer (och killar) som kan meka...

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Rigge skrev:
Jag känner ett par grabbar som inte vet vilken ända som är vilken på en skruvmejsel men är helt överjävliga på att köra. Dessutom är dom fula :D Ingen hackar på dom så jag begriper inte varför det spelar nån roll om din tjej kan byta olja eller inte.

Själv är jag ful men kan byta olja, alltså borde jag skaffa en snygg tjej som inte kan, då kompletterar vi varandra fint!

Tok-logiskt. Eftersom jag inte kan skruva brode jag skaffa en snyggtjej som kan göra det åt mig allså?

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Om man kan meka, subjektivt. Har hitintills inte stött på någonting som jag inte reder ut själv. Dock är det givetvis bra att ha en mentor inom varje område. Till exempel frågade jag min vän bilmekanikern om det var något speciellt man bör tänka på om man ska byta en kolv på en Golf. Annars om jag ska göra något på hojjen som behöver tänkas igenom först, kan det vara bra att fråga någon vet mycket om mcmek. Nej, jag känner ingen riktig MC meck.
Resultatet av detta, har inte gått bet på någonting jag gett mig in på ännu. :banana , så då kan jag väl meka. :va

// Wip

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
Street triple..
skruva sönder prylar är väl inga problem, det är ihop som kan vara lite knepigt... :D
men med rätt grejer som tex verkstadshandbok så skulle jag nog kunna få ihop det mesta också!

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
[orkar inte läsa igenom alla sidor nu, svaret kanske finns ngn stans :) *lat*)
Vad räknas egentligen till att meka. Jag tyckte att jag själv var rätt duktig när jag aldrig tidigare rört vid ett motordrivet fordon ger mig på att strypa en hoj vid förgasarna (visste väl knappt vad förgasare eller strypning var då). Än mindre att försöka synkronisera förgasarna med vacumklockor, det gick iofs åt fanders och vi fick lämna in den, men jag provar iaf :)
strypningen gick bra för övrigt. :p
Är det bara pill i motorn som räknas till att meka? Varför räknas inte oljebyte, drivpaketsbyte, däckbyte?? jag anser väl själv att meka är när man skruvar lite i allmänhet på hojen. :va

*Övning ger färdighet, eller en hoj som går som en påse nötter*
:)

/AC

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
mr_rockster skrev:
Vilka här kan MEKA? Byta olja, tändstift, ställa ventiler, byta bromsklossar, byta avgassystem, byta slangar och virar och sådant kan ju vilken idiot som helst göra bara de har gått om tid och någon någongång har förklarat/visat för de hur de ska göra.

Det stämmer inte. En idiot klarar inte av att fixa det.

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Superduke 05
Har klyvt min motor och satt ihop den under vintern för att byta lite nållager och en allmän översyn eftersom jag köppte hojen i höstas o ville veta vad som var gjort.

Även vart på en stor del 50cc motorer :p

Drog även om _HELA_ elsystemet som var draget med EKK kabel innan :S
"EKK-kabel: används vid fast installation. Användningsområde: djurstallar, logar anläggning utomhus, verkstäder, bad och duschrum"

Alltså INTE på ett fordon...

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Annchua skrev:
[orkar inte läsa igenom alla sidor nu, svaret kanske finns ngn stans :) *lat*)
Vad räknas egentligen till att meka. Jag tyckte att jag själv var rätt duktig när jag aldrig tidigare rört vid ett motordrivet fordon ger mig på att strypa en hoj vid förgasarna (visste väl knappt vad förgasare eller strypning var då). Än mindre att försöka synkronisera förgasarna med vacumklockor, det gick iofs åt fanders och vi fick lämna in den, men jag provar iaf :)
strypningen gick bra för övrigt. :p
Är det bara pill i motorn som räknas till att meka? Varför räknas inte oljebyte, drivpaketsbyte, däckbyte?? jag anser väl själv att meka är när man skruvar lite i allmänhet på hojen. :va

*Övning ger färdighet, eller en hoj som går som en påse nötter*
:)

/AC

Duktig Atjo ju! Håller med du, man försöker, sen när det går åt helvete ringer man sin mek...
// Emmi

Hurgan

Donald Ducce...!!??
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
FJ 1100 -94 :o),Volvo s60 D5 ,Downhill moddad Crecent
Jag kan,har jobbat som mekaniker i flera år.
Men har nu tröttnat så i i :censored på att meka så jag lämnar snart i hojen för att spänna kedjan...nästan

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
CBR1000RR -08
Kan oxå skruva, men skruvar helst bara åt en själv, med roliga projekt som Turbo konverteringar :banana Jobbar som flygtekniker, knäcker extra som snöskoter mekare, samt släktens mekaniker... Huvva! blir tradigt i längden :dummer

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Jag kan. Har renoverat många motorer på både bil och mc.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka