Silwer skrev:En offroad ser ut som en skogshoj, men klarar knappast mer än lättare terrängåkning. Jämför tex en XT600 med en Husaberg av nåt slag.
DEt är vikskillnader, det är effektskillnader, det är fjädringsskillnader, det är stora skillnader på service mm, kort sagt skillnaderna är egentligen enormt stora.
Men du kanske tänkte mer på att vissa kör lv reggat med endurohojar, isf är skillnaden bara besiktningsnödvändiga delar.
exiteme skrev:Bla, bla bla...
Hurtig skrev:
cRoC skrev:En enduro går fint att sänka! En endurobana ser inte ut som crossbana, man använder inte hela dämparna som man gör på crossbanan. Ska du köpa en sprillans ny?
exiteme skrev:I värsta fall får det räcka med ena tån.
Har fått tips om Huskvarna TE400. Sitthöjd: 88,5cm!
cRoC skrev:En enduro går fint att sänka! En endurobana ser inte ut som crossbana, man använder inte hela dämparna som man gör på crossbanan. Ska du köpa en sprillans ny?
cRoC skrev:Du är mycket lik Peter Hansson! Är det du?! =D En kille som vunnit många Gotland grandnational bla.
exiteme skrev:Var på stora mc-affären för att kolla in en enduro. Bad att få hjälp av killen som snackade med sina kolleger. Jag ville provsitta en Yamaha. Kort som jag e (165cm), så kom jag inte upp. Frågade då om den gick att sänka.
- Sänka? sade han o tittade på mig som om jag var dum i huvudet. Man kan inte sänka enduros, för då kommer man inte över stenarna (?!)
- Jaha, svarade jag o funderade på om de som kör 50-80 kubikare kör i smurfskogen. Men om man är tjej och vill köra enduro då?
- Man får väl inse sina begränsningar, svarade han syrligt.
- Men Suzuki dr:n 650 där borta då, den går ju att sänka, påpekade jag. (Vet, för jag har en sådan)
- Det är en offroad och inte en enduro, replikerade han. (nähä...)
- Det vet jag, svarade jag, men den sade ni oxå att den inte gick att sänka. Men vi gör såhär: Hittar jag en enduro som går att sänka, så kommer jag in o berättar det för dig. Sen gick jag.
Det är andra gången jag blir så nonchalant bemött på det stället. Jävla idiot!
Så jag får väl ta på platåskor, eller så får någon här tipsa mig.... För enduro ska jag köra!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|