Tjejer, vill ni prova på att köra supermotard?

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Yasha skrev:
Klubben har försäkring som gäller personskador vid körning på banan, för förare som är medlemmar i SVEMO-ansluten klubb. Om man inte har ett medlemskap i en SVEMO-ansluten klubb har man möjlighet att teckna medlemskap i Teknis MC på plats, den 15/7. I övrigt rekommenderar vi alla deltagare att teckna en privat olycksfallsförsäkring, (men det hoppas jag att alla som kör mc har i vilket fall som helst).

Vad gäller försäkringar på motorcyklar, gäller vad jag vet inga försäkringar då vi arrangerar en prova-på-dag för att ger fler tjejer chansen att testa att köra motard på bana för att värva fler tjejer till sporten. Det är INTE en trafikövning eller en generell bandag med registrerade och trafikförsäkrade fordon, utan just en dag att jämställa med träning för tävling.

Om någon kan förklara det här bättre, så gör det snälla.

Dåså, jag förstår, no more explination needed. :D

Vad kommer det finnas för hojar om man har lust att provköra lite?

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Emmi skrev:
Dåså, jag förstår, no more explination needed. :D

Vad kommer det finnas för hojar om man har lust att provköra lite?
Så bra då! :tummenupp

Vi kommer inte att ha officiell provkörning, men det lånas ju ut hojar till de deltagare som inte har egna hojar och det går säkert att bytlånas lite om man säger så. Min Husa finns ju där, Wheeliegirl har sagt att hon ställer sin Åranscha 560 SMR till förfogande, Ola A har sin Eifrémkittade 525a... se'n vet jag faktiskt inte ännu hur maskinparken ser ut.

flimmer

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2004
Hoj
SV650s -02
Yasha gör det igen...

...fixar roliga grejer alltså! :Bugar

Jag har lagt in en anmälan! Är inte hundra på att jag kan det datumet, men det får jag reda på inom ett par veckor.

Ska för övrigt sälja SV:n och hade tänkte köpa mig en enduro/crosshoj istället. Fast en motard kanske kan konkurrera...

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
lilltryne skrev:
2051314 hur många anmälningar har du fått in än?
Yasha sköter detta så långt det går men vissa saker rår hon inte över (som tur är). Ni hittar inkomna betalningar på klubbens hemsida. Vi får se om fraulein sturmbahnführer säger åt mig att ändra nåt där men just nu finns en inkommen betalning. Räkna med några dagars försening på hemsidan eftersom jag har en hel del annat att göra oxå ;)

SKa jag lägga till en kolumn för de som anmält sig till kuddkrig-i-underkläderna-hos-Supermoto-på-lördagskvällen-partajet oxå månntro?? :va :tuttar

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Jag har inte fått någon bekräftelse på intresseanmälan eller så har det hamnat i skräpposten och blivit raderat.
Ska jag skicka in en ny anmälan?
När är sista betalningsdagen?

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Supermuppo, jag tror du tar priset i knäpphet! :krama

@Alicia: vad jag kan se har jag inte fått någon anmälan ifrån dig, men prova igen och om det ff inte kommer fram så skickar du ett PM till mig så fixar vi det på annat sätt.

Vad gäller sista betalningsdag så har vi inte satt ngn, utan anmälan räknas som definitiv när betalning är inne. Det är lite upp till dig själv hur länge du vill vänta, eller hur länge du vågar vänta. Än så länge är det 17 stycken som skickat in intresseanmälan via nätet, två som skickat in blanketten och en som betalat (som Supermoto rapporterat).

Jag kommer naturligtvis att säga till i bekräftelsen när vi börjar närma oss maxantal och då är det först till kvarn som gäller...

/ Veronica

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Yasha skrev:
2051547 Supermuppo, jag tror du tar priset i knäpphet! :krama

@Alicia: vad jag kan se har jag inte fått någon anmälan ifrån dig, men prova igen och om det ff inte kommer fram så skickar du ett PM till mig så fixar vi det på annat sätt.

Vad gäller sista betalningsdag så har vi inte satt ngn, utan anmälan räknas som definitiv när betalning är inne. Det är lite upp till dig själv hur länge du vill vänta, eller hur länge du vågar vänta. Än så länge är det 17 stycken som skickat in intresseanmälan via nätet, två som skickat in blanketten och en som betalat (som Supermoto rapporterat).

Jag kommer naturligtvis att säga till i bekräftelsen när vi börjar närma oss maxantal och då är det först till kvarn som gäller...

/ Veronica

Nu har jag skickat iväg en. Mitt riktiga namn är Ingela så det kanske därför du inte har sett någon. Skrev både Ingela och Alicia nu.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Alicia skrev:
2051556 Nu har jag skickat iväg en. Mitt riktiga namn är Ingela så det kanske därför du inte har sett någon. Skrev både Ingela och Alicia nu.

Nej då, jag har inte fått någon anmälan från dig alls tidigare vad jag kan se, men nu har jag fått den och du ska ha bekräftelse med info i din postlåda! :)

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Yasha skrev:
Än så länge är det 17 stycken som skickat in intresseanmälan via nätet, två som skickat in blanketten och en som betalat (som Supermoto rapporterat).

Weeii, jag är den första som betalade, nu får ni ge mig en extra fin hoj o köra på! :)

MrsMoto

Tji korsband på andra träningen
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
FE450s-04 och FS650e-06(mina hojar, kanske inte....okej då, sambons(Supermoto)
Halloj!

Helt ny på detta forum men lite med på hur det fungerar :)

Betalt in för tjejdagen nu :banana ska bli asskoj

Får se hur det blir med "kuddkrig-i-underkläderna-hos-Supermoto-på-lördagskvällen-partajet" hemma hos oss, kan ju inte fullborda alla hans drömmar :tuttar
men å andra sidan är det väl inte sagt att han ska vara hemma :hihi

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Se till å vila nu Yasha!!
Vill se dig hel och frisk till nästa gång vi träffas.
Ska försöka övertala Swedie å låna ut hojen till tjejdagen.
Måste smygöva lite innan bara :hihi

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Alicia skrev:
2054958 Se till å vila nu Yasha!!
Vill se dig hel och frisk till nästa gång vi träffas.
Ska försöka övertala Swedie å låna ut hojen till tjejdagen.
Måste smygöva lite innan bara :hihi
Mmm... dumma revben som inte är hela... *muttrar* Du ska se att vi ska övertala JohnnyBoy att låna ut hojen, hans min sa mig att det inte skulle vara helt omöjligt! Trevligt att träffas för övrigt, även om det inte blev så mycket tid för prat. :tummenupp

Nu ska jag inte köra hoj förrän tidigast den 22 april, spelar ingen roll hur många banor som är öppna. :huvet

@MrsMoto: YIPPEEE!!! *L* Vi skippar Supermuppo, så kan han ju få dregla i farstun eller nå't. :tuttar

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
MrsMoto skrev:
2054603 Halloj!

Helt ny på detta forum men lite med på hur det fungerar :)

Betalt in för tjejdagen nu :banana ska bli asskoj

Får se hur det blir med "kuddkrig-i-underkläderna-hos-Supermoto-på-lördagskvällen-partajet" hemma hos oss, kan ju inte fullborda alla hans drömmar :tuttar
men å andra sidan är det väl inte sagt att han ska vara hemma :hihi
Men hallå, ehhhh, vad.... alltså...... vad gör du här?? Du skulle ju få veta det här lite senare jue.....

lilltryne

Gick med
17 Jan 2005
Hoj
flisah skrev:
2056092 Någon/några som ska upp från göteborg...samåkning kanske... :)
Jag och en kompis ska upp från göteborg. Vet dock inte om vi kör mc upp eller om vi tar bilen. Vad har du tänkt?

flisah

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
motard nästa...
lilltryne skrev:
2056108 Jag och en kompis ska upp från göteborg. Vet dock inte om vi kör mc upp eller om vi tar bilen. Vad har du tänkt?

Tänkte bara att det var onödigt om åtta pers åker i egna bilar...man skulle ju kunna dela bensinen i så fall eller åka upp med mc tillsammans.... :) ...
Bara en tanke, vad tror ni?!....bra eller anus... :arsele

lilltryne

Gick med
17 Jan 2005
Hoj
flisah skrev:
2056126 Tänkte bara att det var onödigt om åtta pers åker i egna bilar...man skulle ju kunna dela bensinen i så fall eller åka upp med mc tillsammans.... :) ...
Bara en tanke, vad tror ni?!....bra eller anus... :arsele

Låter ju smart och trevligt. Jag vet dock inte än hur vi har tänkt o göra. jag funderar på att kombinera det med en hojsemester, första dagen åka upp till Örebro, andra dagen köra supermoto, och sen åka vidare uppåt i landet. Ska nog ta tag i mc-semestern och försöka spika något så får vi se om det blir samåkning i bil eller mc.

lilltryne

Gick med
17 Jan 2005
Hoj
Om man vill lösa ett medlemsskap i teknismc, vad kostar det då? Ett begränsat så man kan köra tjejdagen försäkrad.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras